בית המשפט: לשחרר את החתן מסרטון החתונה

בית המשפט הורה למשטרה לשחרר את החתן וחברו וקיבלה את טענות עורך דינו, איתמר בן גביר, כי אין עילה להאריך את מעצרו. המשטרה ביקשה לעקב את ביצוע ההחלטה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 30/12/15 10:56 יח בטבת התשעו

בית המשפט: לשחרר את החתן מסרטון החתונה
Yoav Ari Dudkevitch, פלאש 90, צילום: Yoav Ari Dudkevitch, פלאש 90

שוב מכה למשטרה:בית המשפט הורה לשחרר את יקיר אשבל, החתן שנעצר במסגרת פרשת סרטון החתונה, למרות בקשת המשטרה להאריך את מעצרו בחמשה ימים. עם זאת, על השחרור הוצא צו עיכוב ביצוע של 24 שעות כדי לאפשר למשטרה לערער.

בימ"ש השלום בירושלים שחרר גם את דניאל פינר החשוד בעבירות נשק והסתה בכך שמהלך חתונה הניף חולצת כך ונופף בנשק. המשטרה ביקשה להאריך מעצר בחמישה ימים אך השופטת דחתה בקשת המשטרה וקיבלה את טענות עורך הדין, איתמר בן גביר, שגם אם מדובר במעשה מקומם ומרגיז אין מקום להארכת מעצר.

על פי החלטת השופטת, פינר ישוחרר בערבות עצמית והפקדה של 2000 ש"ח. המשטרה שספגה שוב מכה כאשר בית המשפט מורה לה לשחרר עצירים שנעצרו מבלי שיש עילה חוקית מוצדקת לכך, ביקשה לעכב ביצוע ההחלטה לצורך הגשת ערר שצפוי ככל הנראה להידחות אף הוא.

עו"ד בן גביר מסר, כי הוא מצפה "שהמשטרה תעצור עוד היום את כל החוגגים מאום אל פחם ורהט המנופפים ואף יורים בנשק במהלך חתונות".

כזכור, עצרה המשטרה בסך הכל ארבעה אנשים שהשתתפו והיו מוזמנים לאירוע שניים כאמור כבר אמורים להשתחרר על פי הוראת בית המשפט. על פי ההערכות, מתכוונים חוקרי מחוז ש"י במשטרה לזמן קרוב ל30 אנשים מבין המשתתפים בחתונה, לאחר שהחלה חקירה לפיה החתונה הייתה בעלת אופי של הסתה.