בית המשפט יכריע: האם "אם תרצו" הינה תנועה פשיסטית?

בית המשפט ידון בתצהירי ההגנה של מפעילי קבוצת פייסבוק שנתבעו על ידי תנועת "אם תרצו", לאחר שהקימו את קובצת "אם תרצו – תנועה פשיסטית". בתנועה טוענים: "מוציאים את דיבתנו רעה, ללא הוכחות"

חדשות כיפה אורי פולק 12/02/12 09:49 יט בשבט התשעב

בית המשפט יכריע: האם "אם תרצו" הינה תנועה פשיסטית?
אם תרצו, צילום: אם תרצו

היום (א') יוגשו תצהירי ההגנה לבית המשפט, בתגובה לעתירת תנועת "אם תרצו", שהגישה תביעת דיבה נגד מפעילי קבוצת הפייסבוק "אם תרצו - תנועה פשיסטית". מפעילי הקבוצה, שנתבעו על סך של 2.6 מיליון שקלים, טוענים כי "אמת דיברו" והם ינסו להוכיח בפני בית המשפט כי פעילות התנועה כוללת מאפיינים פשיסטיים, כפי שטענו בקבוצת הפייסבוק.

בעתירה שהוגשה כבר לפני מספר חודשים נגד מנהלי הקבוצה, נטען כי הם מנהלים "מסע של דיבה, השמצה והטלת דופי" נגד "אם תרצו". בתנועה האשימו את מנהלי הקבוצה בכך שהם מנסים להדביק לה מוניטין של "תנועה פשיסטית", בטענה כי "שמה של הקבוצה מעיד שהיא מבקשת, שבאמצעות שיטות דמגוגיות זולות, להדביק על התובעת כתם בל יימחה, שבסופו של תהליך יביא לחיסולה, או למצער, לחיסול השפעתה בציבור".

בדברי ההסבר לדף הקבוצה נכתב כי "'אם תרצו' היא תנועה שבמאבקיה נגד ארגוני זכויות אדם, אינטלקטואלים, אישי רוח, יוצרים ואמנים מבססת עצמה כתנועה פשיסטית". לדברי התובעים, מדובר בקביעה עובדתית חסרת ביסוס, וכי "טענת הנתבעים כי התובעת היא תנועה פשיסטית הינה טענה חסרת שחר ומשוללת כל אחיזה במציאות, ומוציאה את דיבתה של התובעת רעה".

מנגד, על פי תצהירי ההגנה שיוגשו היום, טוענים מנהלי הקבוצה כי קיימים באידיאולוגיה ובפעילותה של תנועת 'אם תרצו' רכיבים פשיסטיים, בין השאר בהתבסס על חוות דעת שגיבש פרופ' זאב שטרנהל והעיתונאי רוביק רוזנטל. הנתבעים טוענים כי פעילות "אם תרצו" נגד הקרן החדשה לישראל וארגוני זכויות האדם, היא בעלת מאפיינים לאומניים ופאשיסטים.

עו"ד נדב העצני, המייצג את "אם תרצו" בעתירה, טוען היום כי "מדובר בניסיון של קבוצת אנשי שמאל קיצוני לחסל ציבורית את 'אם תרצו', שהיא תנועה ציונית ודמוקרטית, ברוח משנתו של זאב בנימין הרצל. הניסיון להוציא את 'אם תרצו' אל מחוץ לגדר, תוך שימוש בלשון הרע, הינו בלתי חוקי ולכן פנינו לבית המשפט".

"מצערת העובדה, אבל לא מפתיעה, שישנם אנשים שנחלצים לנסות להגן על חבורת המשמיצים ולחלץ אותם מהפח המשפטי שטמנו לעצמם. אנחנו מקווים שבית המשפט ישים קו אדום בפני ניסיון החיסול מצד קבוצת הנתבעים", הוסיף העצני.