בית המשפט זיכה את רבה הראשי של קריית ביאליק

הרב עמינדב קריספין זוכה מכל העבירות שיוחסו לו, ביניהן מעשים מגונים והטרדה של שלוש נשים. השופט קבע כי "גורמים מסוימים ביקשו לחסל חשבונות עם הנאשם למטרותיהם האישיות"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 15/12/13 13:07 יב בטבת התשעד

בית המשפט זיכה את רבה הראשי של קריית ביאליק
cc-by-ToastieIL, צילום: cc-by-ToastieIL

בית משפט השלום בחיפה זיכה היום (א‘) את הרב עמינדב קריספין בן ה-70, ששימש בעבר כרב הראשי של קריית ביאליק, מכל העבירות שיוחסו לו בכתב האישום, ביניהן מעשים מגונים והטרדה של שלוש נשים. הרב קריספין זוכה על ידי השופט ד"ר זאיד פלאח בסעיף אחד לחלוטין, ובעוד שלושה מחמת הספק.

בהכרעת הדין כתב השופט פלאח כי מאחורי גבו של הרב קריספין התנהל משא ומתן בין מקורביו לנציג המתלוננות, מזכיר המועצה הדתית מאיר אוטמזגין. בשיחות שהוקלטו מבקש אוטמזגין מאות אלפי שקלים ממקורבי הנאשם בתמורה לביטול תלונותיהן - ודרש כי מקורבי הרב לא ימשיכו לעבוד ברבנות ובמועצה הדתית בעיר.

”אוטמזגין ניצל מצב שנוצר לצרכיו הפרטיים, ותיעתע בכל הצדדים“, קבע השופט, ”הוא העלה דרישות כספיות מופרזות, ולא ברור כיצד פיצוי כספי וסנקציות על מקורבי הרב יכולים להביא לביטול התנהגות שתוארה על ידי המתלוננות כנוראית ובלתי נסבלת. עולה חשש כי גורמים מסוימים ביקשו לחסל חשבונות עם הנאשם למטרותיהם האישיות".

השופט קבע כי ”אוטמזגין פעל ללא לאות כדי להוציא כספים ממקורבי הנאשם“ וכי "התארגנות עדי התביעה יחדיו ומינוי אדם בעל אינטרס לניהול מו"מ עם מקורבי הנאשם הביאו לזיהום הראיות בתיק, ובחינת מרקם הראיות מעלה לפחות ספק סביר לגביהן. השופט איננו קובע כי המתלוננות אינן דוברות אמת, אלא הנאשם עשה עליו רושם אמין".