בית המשפט העליון סירב להתערב בסוגיית שירת נשים

בדיון בעתירה שהגיש אחד הצוערים הדתיים שהודחו מקורס הקצינים, דחתה הנשיא דורית בייניש את העתירה באומרה כי "לבית המשפט אין להתערב בעניין"

חדשות כיפה אורי פולק 05/10/11 17:53 ז בתשרי התשעב

בית המשפט העליון סירב להתערב בסוגיית שירת נשים
דובר צהל, צילום: דובר צהל

בית המשפט העליון דחה היום (ד') את עתירתו של הצוער הדתי יואל גליקמן, שהיה לאחד המודחים מבית הספר לקצינים של צה"ל בשל סירובו להשתתף בטקס שכלל שירת נשים, לפני כחודש. בית המשפט, שדן בסוגיה בעקבות עתירה שהגיש גליקמן בטענה כי הפקודה להשתתף באירוע סתרה את פקודת "השילוב הראוי" בצה"ל, קבע כי לבית המשפט "אין להתערב בעניין".

נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, והשופטים אליעזר ריבלין ומרים נאור, דחו את העתירה בטענה נוספת, כי צה"ל מקיים בימים אלו עבודת מטה נרחבת סביב סוגיית שירת נשים וכי מסקנותיה יקבעו את הנהלים הצבאיים באופן ברור יותר.

נשיאת בית המשפט העליון אף פנתה לגליקמן וקראה לו לחזור לקורס הקצינים "ולסיים אותו בהצלחה". עוד הוסיפה הנשיאה בייניש, בפנייה לגליקמן, כי "הבקשה שלך היא שאנחנו ניכנס לתוך הוראות צה"ל, דבר שאנו לא נוהגים לעשות. כאשר אומרים לנו שיש עבודת מטה, אז על פי הכללים שלנו אנו לא מתערבים עד שתתברר מדיניות הצבא בנושא זה". לטענתה, זירת הדיון בנושא כי ביחס שבין החיילים למפקדיהם, זאת לאחר שהגדירה את הסוגיה כ"עניין פנים צה"לי".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן