בית המשפט הגבוה בפולין אסר על שחיטה כשרה במדינה

ההחלטה התקבלה על ידי בית המשפט הגבוה בפולין, שקבע כי שחיטה כשרה נוגדת את החוק על הגנת בעלי חיים. דווקא עמותת אנונימוס, שפועלת למען זכויות בעלי החיים, טענה כי מדובר בהחלטה צבועה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 28/11/12 10:59 יד בכסלו התשעג

בית המשפט הגבוה בפולין אסר על שחיטה כשרה במדינה
roland-cc-by, צילום: roland-cc-by

בית המשפט הגבוה לחוקה בפולין קבע אמש (ג‘) כי שחיטה כשרה נוגדת את החוק על הגנת בעלי חיים שהתקבל במדינה בשנת 1952 - ובכך למעשה אסר אותה על הקהילות היהודיות במדינה. הפסיקה הסעירה את הקהילות היהודיות לא רק בפולין אלא בכל אירופה, מחשש שמדובר בחקיקה שתאומץ על ידי גורמי שמאל גם במדינות נוספות ביבשת.

ההחלטה התקבלה לאחר מאבק ממושך שהובילו בשנים האחרונות האגודות הציבוריות שפועלות בפולין בנושא השחיטה וההגנה על בעלי חיים, מתוך מטרה לגרום להם כמה שפחות סבל. בפולין פועלים כיום 17 בתי שחיטה, יהודיים ומוסלמיים, המייצאים מדי שנה כמאה אלף ראשי בקר כשרים ושחוטים. בפולין לא רק משתמשים בבשר בתוך המדינה אלא גם מייצאים אותו לטורקיה ואפילו לישראל.

דווקא עמותת אנונימוס, הפועלת למען זכויות בעלי-חיים, טענה כי החלטת בית המשפט בפולין - ”צבועה“. לדברי העמותה, "זו צביעות מצד בית המשפט החוקתי בפולין לאסור על שחיטה כשרה. לא הוכח באופן חד-משמעי ששחיטה בהימום עדיפה על פני שחיטה כשרה, וכבר ראינו תיעוד של בעלי-חיים הנותרים בהכרה מלאה לאחר שחושמלו מספר פעמים“.

באנונימוס טוענים כי ”אין כזה דבר 'שחיטה הומנית' בסרט נע. מה גם שההתעללות בבעלי החיים בתעשיית הבשר מתחילה עוד הרבה לפני השחיטה, כבר עם בקיעת האפרוחים מהביצה - אפרוחים שעברו עיוות גנטי לגדילה מהירה, הנכלאים בלולים צפופים ורוויי אמוניה, מולעטים באנטיביוטיקה ומורעבים מעל יממה לפני השחיטה. היום היחיד שבו הם זוכים לראות אור יום הוא היום האחרון לחייהם, שבו הם מועמסים באלימות לכלובים במשאיות ההובלה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן