בית המשפט: ארכה של 90 יום לפינוי גבעת אסף ורמת גלעד

ביום ראשון אמורים היו היישובים להתפנות וביו"ש נערכו לפינוי אלים ולהרס רב. נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס קבע כי הפינוי ידחה ב-90 יום לצורך ניסיונות להסדיר ההתיישבות במקום או פינוי מרצון

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 15/05/14 16:20 טו באייר התשעד

בית המשפט: ארכה של 90 יום לפינוי גבעת אסף ורמת גלעד
דוד דיאמנט - סוכנות תצפית, צילום: דוד דיאמנט - סוכנות תצפית

בית המשפט פסק על עיכוב פינוי והרס בגבעת אסף ורמת גלעד. בתום יומיים של חשש ביהודה ושומרון מפני פינוי אלים בגבעת אסף וברמת גלעד פסק נשיא בית המשפט העליון על עיכוב ביצוע של פסק הדין לתשעים יום. על המשיבים בעתירה נגד בנוגע לפינוי גבעת אסף למסור הודעה ב-30 ביוני 2014, ובעתירה הנוגעת לפינוי רמת גלעד ב-3 ליולי 2014.

במהלך הלילה הופצו מודעות בכל רחבי יהודה ושומרון הקוראות לשר הבטחון לעצור את מסע ההרס, ולחזור למסלול ציוני וחיובי של הקמת ישובים חדשים. המודעה משלבת בין קריאה להפסקת מסע ההרס המשתולל לדרישה לשינוי כיוון משמעותי, במיוחד לאור קריסה נוספת של כל אופציית מו"מ. "לא עת שתיקה, תהיות ומבוכה- עת למעש! לא עת לקפאון, לא עת לשרוד-עת לפרוץ! עת לחיות! כך מסתיימת המודעה וחותמת בקריאה לציבור ולממשלה: גרעיני ההתיישבות מוכנים לעלות לקרקע", כתבו, כשעל המודעה חתומים תנועת נחלה, ועד מתיישבי השומרון, קוממיות וראשי המועצות: גרשון מסיקה(שומרון), דווידי פרל(גוש עציון) , מלאכי לוינגר(קרית ארבע-חברון) וחננאל דוראני(קדומים).

אמש (ד') אמר הרב מרדכי רבינוביץ מגבעת אסף ל'כיפה' כי "זה לא חד משמעי שצריך לפנות את הבתים. ניתן להעביר אותם לשטח שנרכש כדין. זה לא חד משמעי שצריך לפנות. הגשנו עתירה אתמול ולדעתנו עם השכל הבריא יפעל הממשלה תבין שאין שום היגיון בהוצאת יהודים והרס של משפחות.

"אנחנו חוששים אבל יחד עם זה אנחנו רוצים להאמין שהעמדה שלנו תתקבל, שנזכה לדחייה מהטעם הפשוט שיש כאן יישוב שכבר כמה שנים הוא בהליך הסדרה ויש כמה פתרונות שעומדים לפתח הממשלה. גם אם היינו מקבלים את הטיעון שמדובר בפסק חלוט של בג"צ יש דרכים שונות לקיים. אם השכל הבריא יפעל הממשלה תבין שאין שום היגיון בהוצאת יהודים והרס של משפחות רק במצב כזה. בלתי נתפס שמגרשים יהודים מאדמה יהודית", אמר הרב רבינוביץ והוסיף כי מבחינת היישוב גם אם יפנו את הבתים התושבים ימשיכו לגור באוהלים בתנאים לא תנאים. "אנחנו מאמינים שזו ירידה לצורך עליה והמדינה עצמה בעתיד תאשר בתים חדשים במקום אלו שנהרסו".