בית המשפט אישר: מקור ראשון יימכר לישראל היום

בית המשפט המחוזי בירושלים אישר את הצעת נאמן חברת מקור ראשון לפיה העיתון וכן אתר nrg יימכרו לשלדון אדלסון. המהלך טעון את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/03/14 16:51 כח באדר ב'

בית המשפט אישר: מקור ראשון יימכר לישראל היום
מקור ראשון, צילום: מקור ראשון

בית המשפט המחוזי בירושלים אישר היום (א') את הצעת חן ברדיצ'ב, נאמן חברת 'מקור ראשון', לפיה יימכר העיתון 'מקור ראשון' וכן אתר האינטרנט 'nrg' ל'ישראל היום' של שלדון אדלסון תמורת 17 מיליון שקלים.

על פי ההסכם 95% מהעובדים של 'מקור ראשון' יועסקו לתקופה מינימלית של שנה וכן יועסקו 5 מתוך 12 עובדי nrg לתקופה מקבילה. כמו כן יועסקו 90% מהפרילנסרים וכן כל עובדי ההפצה של העיתון למשך 12 חודשים. כל העובדים יפוטרו ויועסקו מחדש על ידי 'ישראל היום' אך הוותק והזכויות הסוציאליות שלהם ישמרו.

בפני 'ישראל היום' עומד כעת אבן נגף אחד בדרך לרכישת 'מקור ראשון' והוא הממונה על ההגבלים העסקיים. מכיוון ש'ישראל היום' שולט היום על רוב העיתונות המודפסת בישראל העיתון יאלץ לפנות לקבלת אישור הממונה על ההגבלים ורק לאחר אישור זה יושלמו תנאי העסקה. בית המשפט סירב לבקשת 'ג'רוזלם פוסט' להכריז עליו כבר עתה כזוכה במקרה בו הממונה על ההגבלים לא יאשר את העסקה עם 'ישראל היום' ובמקרה כזה העניין יובא בשנית לעיון בית המשפט.