"בית הלל": תומכים במועמדותו של הרב סתיו לרבנות הראשית

כ-170 רבנים ורבניות עומדים מאחורי הודעת התמיכה במועמדותו של יו"ר "צהר" לתפקיד הרב הראשי לישראל. בסוף השבוע פורסמו בהרחבה מודעות תמיכה ברב סתיו, עליהן חתמו עשרות רבנים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 13/01/13 10:28 ב בשבט התשעג

"בית הלל": תומכים במועמדותו של הרב סתיו לרבנות הראשית
ראובן קפוצינסקי, צילום: ראובן קפוצינסקי

ארגון הרבנים ”בית הלל“ תומך במועמדותו של הרב דוד סתיו, יו“ר ארגון רבני ”צהר“, לתפקיד הרב הראשי לישראל. מאחורי עמדה זו של הארגון עומדים כ-170 רבנים ורבניות שבחרו ברב סתיו מבין המועמדים הציונים-דתיים לתפקיד.

”הרבנות הראשית הנה גוף, שיש לו השפעה על כלל אזרחי מדינת ישראל וראוי כי הרב הראשי לישראל יתמנה מקרב הציונות הדתית, אשר מעורבת בתחומי העשייה במדינת ישראל“, מסרו ראשי ”בית הלל“, ”הרב סתיו מייצג את קולו של מרבית הציבור במדינת ישראל, הצמא למנהיגות רבנית ציונית, מקרבת ומאירת פנים“.

ביום חמישי האחרון הודיע הרב סתיו, באופן רשמי, על מועמדותו לתפקיד. בהודעה רשמית מטעמו הסביר הרב סתיו כי מה שהביא אותו להחלטה הזו היא המציאות הנוכחית בה כשליש מהחילוניים בוחרים להתחתן בחו"ל בחתונה אזרחית, רק לא ברבנות. ”במשך עשור או שניים, נתחלק על-כרחנו לשני עמים: האחד יהודי-דתי, והשני ישראלי-גוי", הזהיר הרב סתיו.

בסוף השבוע האחרון פורסמה בעלוני השבת ובעיתוני הסופ“ש מודעת תמיכה ברב סתיו, אותה מובילים הרב אהרן ליכטנשטיין והרב נחום רבינוביץ‘.