'בית הלל' לשרת המשפטים: למנות דיינים המייצגים את הציבור שלנו

"אל תכתימי כהונתך בתקדים אומלל שכזה" כך כותבים חברי הוועד המנהל של ארגון רבני בית הלל במכתב ששיגרו לשרת המשפטים איילת שקד בנוגע להתנהלות הוועדה למינויי דיינים ומבקשים: אל תפספסי הזדמנות היסטורית

חדשות כיפה משה מאירסדורף 26/06/16 08:37 כ בסיון התשעו

'בית הלל' לשרת המשפטים: למנות דיינים המייצגים את הציבור שלנו
Yonatan Sindel/Flash90, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"איננו מבקשים לנצל את הכוח שניתן לציבור הדתי לאומי בוועדה על מנת לבצע מחטפים", כותבים חברי הוועד המנהל של ארגון רבני בית הלל במכתב ששיגרו לשרת המשפטים איילת שקד, "מועמדים לדיינות נפסלים מלהיבחר לא מכיוון שאינם ראויים לתפקיד דיינים, אלא בגלל שגישתם בסוגיות שונות אינה מוצאת חן בעיני החרדים, גישות אותן ניתן לתאר כמקרבות ולא מרחקות, כציוניות ולא כחרדיות. יש להתנגד בחריפות לפסילה כזאת".

כזכור, הוועדה למינוי דיינים, בראשות השר יובל שטייניץ, ביטלה ישיבה שהייתה אמורה להתקיים ביום רביעי האחרון, שבה היו אמורים לדון במינויים של שישה דיינים קבועים לבית הדין הגדול וכן במינויים של דיינים נוספים לבתי הדין האזוריים. במכתבם מציינים חברי הוועד המנהל של הארגון כי "הרכבה של הוועדה נכון להיום יוצר מצב ייחודי, אם כי זמני, של רוב דתי לאומי בוועדה. למרות הזדמנות מיוחדת זו שנוצרה, לצערנו בפועל אין היא מנוצלת על מנת להבטיח ייצוג הולם לציבור הדתי לאומי, ובמבחן התוצאה נוצרה מציאות שלא תעלה על הדעת של כניעה לתכתיבי המפלגות החרדיות ונציגי הציבור שלהם".

עוד מוסיפים בהמשך המכתב: "אנו קוראים לך לעמוד על משמר תפקידך, לייצג נאמנה את גישתו והשקפת עולמו של הציבור הדתי-לאומי, ולמנות דיינים המייצגים כראוי את הציבור שלנו, מקרב המועמדים הבאים מתוכו ומעורבים בו. כך עשית בפעילותך למינוי שופטים במגוון ראוי של דעות והשקפות עולם וכך אנו קוראים לך לעשות גם במינוי הדיינים בבתי הדין". עוד המשיכו וכתבו "הדיינים הראויים לציבור הישראלי הם רבנים רחבי ידע ודעת, מעורבים בציבור, מגויסים לפתרון בעיות העגינות וסרבנות הגט, בעלי ידע בהלכה ויכולת הכלה. אנו מזהים מספר מועמדים שכאלה, אשר לגביהם מוטל 'וטו' מצד נציגי הציבור החרדי ומצד הרבנים הראשיים. עם כל הרצון הטוב להגיע להסכמות יצירתיות".

חברי הוועד המנהל מסכמים וכותבים "אנו קוראים לך ולחברותייך לוועדה לעמוד בעוז ובנחישות, ולמנוע משיקולים פוליטיים, מלחצים ואיומים מלסכל את ההזדמנות ההיסטורית שניתנה בידיכן, ועלולה לחמוק מאתנו עת ישתנה הרכב הוועדה בקרוב. מתן אפשרות לעסקנים החרדיים להטיל ווטו על דיינים ראויים, רק בשל עמדותיהם, תפישת עולמם וגישתם תהווה תקדים מסוכן ואומלל. לפיכך, אנו קוראים לך שלא להכתים את כהונתך במשרד המשפטים בתקדים אומלל ובכותרת כזו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן