"בית הלל" לרב מלמד: גלה אחריות, התנהלותך תגרום נזק להתיישבות

ארגון הרבנים מבקר את קריאתו של הרב זלמן ברוך מלמד לנהל מאבק "במסירות נפש כדין ייהרג ואל יעבור" נגד פינוי שכונת גבעת האולפנה. "אלימות עלולה לגרום נזק עצום להתיישבות ביש"ע", נטען

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 14/06/12 13:00 כד בסיון התשעב

"בית הלל" לרב מלמד: גלה אחריות, התנהלותך תגרום נזק להתיישבות

ארגון הרבנים "בית הלל" יוצא היום (ה') נגד הצהרותיו של הרב זלמן ברוך מלמד, רב היישוב בית אל, שקרא למאבק חסר פשרות, "במסירות נפש כדין ייהרג ואל יעבור", זאת נגד פינוי שכונת גבעת האולפנה ביישוב.

על פי הצהרת ארגון הרבנים לכיפה, אמרו רבני הארגון כי הם "סבורים שעל הממשלה מוטלת גם כעת החובה למצוא פתרון אחר לסוגיית גבעת האולפנה, על מנת למנוע עימות מיותר עם אנשים ישרים שפעלו על פי החוק".

בהתייחס להצהרתו של הרב מלמד, אמרו בארגון כי הם "מכבדים את הרב זלמן מלמד, תלמיד חכם וגדול בתורה. עם זאת, אנו מתנגדים לאופן בו נוסחה קריאתו של הרב מלמד לפעול בנושא זה במסירות נפש כדין ייהרג ואל יעבור. קריאה זו עלולה להתפרש כמתן לגיטימציה לאלימות פיזית ומילולית כלפי כוחות הביטחון או גורמים שלטוניים אחרים".

הרבנים סבורים כי "אלימות עלולה להידרדר לפגיעה בגוף ובנפש, ותגרום בסופו של דבר נזק עצום להתיישבות ביש"ע. גם הרב צבי יהודה, שאת קריאתו למסירות נפש ציטט הרב מלמד, התכוון בדבריו רק למאבק רעיוני, ולא חלילה לאלימות. דבריו הברורים של הרצי"ה עומדים לנגד עינינו בכל עת: 'אל נא נעכיר את החופש הציבורי שלנו בדעות ובמחשבות על ידי העברת גבולות השימוש בכוח הידיים והשרשת השנאה והבוז שבלב. נזכור, כי המגביה ידו על חברו נקרא רשע, וכי היחס השלילי מתכפל בהדדיותו לאין מעצור בין אדם לאדם ובין אח לאח'".

בארגון הרבנים הוסיפו כי הם "קוראים לרבנים, למחנכים ולמנהיגי הציבור לגלות אחריות, להבהיר בלשון שאינה משתמעת לשני פנים כי אלימות אסורה בכל מחיר,לקרוא לשמירה על החוק ולהביע מחאה במסגרת החוק וזאת מבלי לפגוע במאמצים להשפיע על ממשלת ישראל לגלות רגישות כלפי התושבים ולמצוא פתרון שיהיה מקובל על כל הצדדים".