"בית הלל" לרבצ"ר: אין מקום לאפלייה אזרחית בין גויים ליהודים

על רקע הסערה התקשורתית סביב חוברת הלכתית שפורסמה ברבנות הצבאית, שיגרו רבני "בית הלל" מכתב לרב תא"ל רפי פרץ, בו הם מבקשים ממנו להבהיר כי אין מקום לאפלייה בין גויים ליהודים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 23/04/13 15:25 יג באייר התשעג

"בית הלל" לרבצ"ר: אין מקום לאפלייה אזרחית בין גויים ליהודים
דובר צהל, צילום: דובר צהל

ארגון הרבנים ”בית הלל“ קורא היום (ג‘) לרב הצבאי הראשי, תא“ל הרב רפי פרץ, להודיע בפומבי כי בצה“ל אין מקום לאפלייה בעניינים אזרחיים בין גויים ליהודים. קריאת הארגון הגיעה בעקבות פרסום השבוע ב“הארץ“, שחשף חוברת הלכתית של הרבנות הצבאית שעסקה בנושא קביעת מזוזה בבסיסי ומחנות צה"ל, ממנה עולה, לכאורה, כי ברבנות הצבאית הראשית גורסים, כי גויים אינם שווי זכויות ליהודים.

הנהלת ”בית הלל“ שיגרה אתמול מכתב לרב הצבאי הראשי, בו ביקשו הרבנים לחזק את הרבנות הצבאית על רקע הפרסום שלדבריהם ”הוצא מהקשרו“. ב“בית הלל“ טענו כי הציטוטים בתקשורת ”נלקחו מתוך דיון הלכתי מקיף ומעמיק, לגבי חיוב בקביעת מזוזה, בבית השייך בשותפות ליהודי ולגוי (כפי שניתן להגדיר את בסיסי ומחנות צה"ל), ולא ניתן להסיק מהם, הלכה למעשה. אנו מאמינים, כי אין בימינו מקום לאפליה בעניינים אזרחיים בין גויים ליהודים, על פי רוחה של היהדות“.

הנהלת ארגון רבני ”בית הלל“ הדגישה במכתבה, כי בנושא קביעת מזוזה על ידי נשים, הם חלוקים על המסקנות העולות מן החוברת. "אנו סבורים שאין כל עיכוב ומניעה הלכתית ונשים יכולות לקבוע מזוזה בדיוק כפי הגברים, וכך נהוג במקומות רבים“, טענו הרבנים, ”כפי שמובא במקורות המצוטטים בחוברת, מצוות מזוזה שייכת לנשים בדיוק כמו לגברים. דווקא בדור, בו נשים נמצאות בחזית העשייה בכל תחום, בחול ובקודש, אין כל סיבה שהן לא תהיינה שותפות במצווה זו. אנו קוראים לרבנות הצבאית הראשית לעודד נשים להיות שותפות במצוות קביעת מזוזה, דבר שיכול להביא לקידוש השם גדול בצבא ההגנה לישראל“.