בית הלל לרבנים הראשיים: "הקצו רחבה נפרדת בכותל לזרמים השונים"

ארגון רבני ורבניות בית הלל בעקבות ההודעה על הכוונה לבטל את מתווה הכותל פונים לרבנים הראשיים ומבקשים: "צריך לאפשר ליהודים מכל הזרמים החפצים להתאחד לתפילה ליד שריד בית מקדשינו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/01/17 11:30 ג בשבט התשעז

בית הלל לרבנים הראשיים: "הקצו רחבה נפרדת בכותל לזרמים השונים"
Hadas Parush/Flash90, צילום: Hadas Parush/Flash90

בעקבות הפגישה אתמול של שרים וח"כים מהמפלגות החרדיות והאיחוד הלאומי עם הרבנים הראשיים בה הודיעו כי יפעלו לביטולו של מתווה הכותל מפרסמים היום ארגון רבני ורבניות בית הלל הודעה לרבנים הראשיים בה הם מבקשים מהם לא לבטל את הרחבה הנפרדת:

"ירוּשָׁלִַים הַבְּנוּיָה כְּעִיר, שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים, שִׁבְטֵי-יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל", הם כותבים, "ארגון רבני ורבניות בית הלל סבור שמתווה התפילה בכותל צריך לאפשר ליהודים מכל הזרמים החפצים להתאחד לתפילה ליד שריד בית מקדשינו, לכבד את שם ירושלים, ליחד את שם הא-ל עליה ולהתאסף בכותל למטרה זו".

"על מנת למנוע מחלוקת", כותבים בארגון, "שומה על הרבנים הראשיים ורב הכותל להיצמד למתווה שהוצע בעבר ולהקצות רחבה נפרדת לזרמים השונים. עקרון זה מוטל גם לפתחה של ממשלת ישראל במידה ובכוונתה לעגן את סדרי התפילה בכותל המערבי ובסביבתו בחקיקה. יתר על כן אנו קוראים ליצור ברחבה הנוכחית עזרת נשים ראויה, מכבדת ומאפשרת יותר מזו הקיימת, ולהעביר את ניהול האתר לידיים שייצגו כהלכה את כל חלקי העם".

אמש החליטו השרים והרבנים הראשיים בהודעה שפורסמה לציבור כי: "בישיבה של ראשי הסיעות הדתיות והחרדיות ביחד עם הרבנים הראשים לישראל בהשתתפות הרב אביגדור נבנצאל שליט"א הוחלט להודיע לראש הממשלה כי הם דורשים לבטל את מה שנקרא "מתווה הכותל", שאינה תואמת את החלטת מועצת הרבנות הראשית לישראל.

כמו כן הוחלט, יש לעמוד על כך שיינתן לרבנות הראשית ייצוג עצמאי - חיצוני כדי שעמדתה של הרבנות הראשית תובא בפני בית המשפט".