"בית הלל" לקהילות יהודיות בארה"ב ובאירופה: הצטרפו לקריאה לשחרור פולארד

בארגון טענו כי בשלב זה יש למקד את המאמצים בגיבוש תמיכה בין לאומית רחבה למען שחרורו של פולארד - דרך הקהילות היהודיות בחו"ל

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 24/12/13 09:26 כא בטבת התשעד

"בית הלל" לקהילות יהודיות בארה"ב ובאירופה: הצטרפו לקריאה לשחרור פולארד

ארגון רבני ”בית הלל“ פונה למאות רבני קהילות יהודיות בארה“ב ובאירופה, בדרישה להצטרף לקריאה ציבורית הקוראת לשחרורו של המרגל הישראלי יונתן פולארד, הכלוא בארה“ב מזה כשלושים שנה, זאת על רקע הגילויים האחרונים בדבר פרשת הריגול האמריקאי נגד ישראל.

בארגון הדגישו כי קיימת חובה מוסרית וציבורית לקדם את שחרורו של פולארד, זה בטענה כי עונשו חסר תקדים בהיסטוריית היחסים של ארה“ב וישראל ולאור העובדה כי עונשו של פולארד ארוך משמעותית מעונשים שהוטלו על ידי ארה“ב על מרגלים שפעלו למען מדינות ידידותיות. הדברים חמורים ואין זה מן המוסריות להשאיר את פולרד בכלא.

עוד טענו ב“בית הלל“ כי ”מצבו הרפואי של פולארד קשה והמשך מאסרו מהווה סיכון ממשי לחייו. הוא ריצה את עונשו מעל ומעבר, באופן חסר פרופורציונאלי, ואין שום סיבה להמשיך ולהחזיקו כלוא. הוא אינו מהווה סיכון ביטחוני לארה“ב - כך לפי הצהרות מטעם גורמים רשמיים בארה“ב - והגיע הזמן להשיבו לביתו ולתת לו להמשיך את שארית חייו בכבוד“.

רבניות ורבני ”בית הלל“ הדגישו כי יש למקד את המאמצים, בשלב זה, בגיבוש תמיכה בין לאומית רחבה למען שחרורו של פולארד - דרך הקהילות היהודיות בחו“ל. גורם בארגון אמר כי ”בשיתוף פעולה עם אחינו מעבר לים, ננסה להעביר מסר חד משמעי: שחרור פולארד הוא הכרח הומניטארי, מוסרי ויהודי. הגיע הזמן שישוב לביתו“.