בית הלל: להפסיק את אפליית היהודים בהר הבית

ארגון הרבנים קרא לממשלה למצוא פתרון הולם שיאפשר ליהודים להתפלל במקום ללא השפלה או אפליה: "לא יעלה על הדעת שיהודים ירגישו מושפלים במקום הקדוש ביותר לעם היהודי"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 05/05/13 08:59 כה באייר התשעג

בית הלל: להפסיק את אפליית היהודים בהר הבית
המטה למען המקדש, צילום: המטה למען המקדש

ארגון הרבנים ”בית הלל“ מפרסם היום (א‘) עמדה רשמית המתייחסת לנושא חלוקת רחבת הכותל והפתרון המסתמן בדמות כינונה של רחבת תפילה שלישית במקום ומביעים תמיכה בפתרון אשר יכבד את ”כל הפלגים בעם ישראל“, אך ייעשה זאת מבלי לפגוע ”בכבוד רחבת הכותל הנוכחי ובקדושתה“.

”כינון שלוש רחבות בכותל מסתמן כפתרון ראוי“, כותבים רבני בית הלל, שמציינים בתקווה כי ”הפתרון המוצע יביא לכך שהכותל המערבי ימשיך להיות סמל של קדושה עבור האומה ויהווה מוקד משיכה עבור כלל עם ישראל ובד בבד ימנע עימותים מבישים ברחבת הכותל המקודשת, ירושלים המאוחדת הייתה מאז ומעולם מקור לאחדות האומה ופירוד לבבות ושנאת חינם הם אלו שהביאו לחורבנה ואסור שהכותל המערבי יהפוך למוקד של מריבה, מחלוקת ושנאת אחים“.

יהודים מושפלים במקום הקדוש ביותר לעם היהודי. עלייה להר הבית (צילום: יחצ)

עיקר נייר העמדה מתייחס לנושא העלייה להר הבית, כשרבני הארגון מבקשים לאפשר ליהודים הרוצים בכך להתפלל על הר הבית באופן מכובד ורשמי. ”אנו קוראים לממשלה להפסיק את אפליית היהודים המנועים מקיום תפילות, פרטיות וציבוריות, במקום הקדוש לעם היהודי“, כותבים הרבנים.

”הר הבית הוא המקום הקדוש ביותר עבור העם היהודי ולא יעלה על הדעת שיהודים העולים להר תוך שמירת ההלכה, על פי הפוסקים המתירים זאת, ירגישו מושפלים ותמנע מהם האפשרות להתפלל במקום“, נטען, ”אפליה על בסיס דת, כאשר למוסלמים ניתנת האפשרות להתפלל במקום קדוש זה ואילו על יהודים נאסרת התפילה, הינה דבר בלתי קביל בעליל במדינה דמוקרטית. למותר לציין, כי כל הדיונים והמאבקים סביב התפילות במקומות הקדושים חייבים להתבצע תוך כיבוד החוק ורשויות האכיפה, כראוי למדינה דמוקרטית. רבני בית הלל קוראים לממשלת ישראל למצוא פתרון הולם גם לסוגיה זו ולהפסיק לאלתר את ההשפלה הנגרמת ליהודים הפוקדים מקום זה“.