"בית הלל": זה הזמן להתייצב מאחורי הרב סתיו

ארגון הרבנים פרסם קריאה פומבית לתמיכה במועמדותו של הרב דוד סתיו לתפקיד הרב הראשי. בפנייה ישירה לחברי הכנסת של "הבית היהודי" נכתב: "היו ערים לתחושות הציבור ואל תחמיצו את השעה"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 27/05/13 13:11 יח בסיון התשעג

"בית הלל": זה הזמן להתייצב מאחורי הרב סתיו
ראובן קפוצינסקי, צילום: ראובן קפוצינסקי

ארגון הרבנים ”בית הלל“ מפרסם היום (ב‘) קריאה ציבורית לכלל רבני הציונות הדתית, לחברי הכנסת הדתיים ולנבחרי הציבור, להתייצב מאחורי מועמדותו של הרב דוד סתיו למשרת הרב הראשי ולהפסיק את העיסוק בחקיקה הפרסונאלית, לטובת מועמד זה או אחר - זאת לאחר כשלון ה“דיל“ שהציג הרב חיים דרוקמן, להרצת מועמדותו של הרב יעקב אריאל לתפקיד הרב הראשי.

”עתה, לאחר שהתברר כי מועמדותו של מו"ר הרב אריאל אינה ריאלית, אנו קוראים לכל רבני ישראל, חברי הכנסת ואנשי הציבור ולמנהיגי הקהילות להתייצב כאיש אחד מאחורי מועמדותו של הרב דוד סתיו לרב ראשי“, נכתב בהודעת הרבנים, ”הרב סתיו ישכיל בחכמת תורתו ובנועם הליכותיו לאחד את הצבור במדינת ישראל ולחברו לתורת ישראל ומסורתו... בחירתו תאפשר לו להנהיג את הרבנות הראשית ואת רבני ישראל למסלול בו יתעצם המפגש בין העם לתורה. לכן בחירתו היא אינטרס לכל מי שתורת ישראל קרובה לליבו ואחדות העם יקרה לו“.

הרבנים החתומים על הקריאה מציינים עוד, כי הם מסתייגים מן התופעה של חקיקה ושינוי הכללים והנהלים ברגע האחרון, במערכת הפוליטית, בכל הקשור להליכים בחירת הרב הראשי: "שינויים אלו ספוגים בריח של הטיית הבחירות לפי טעמם של המחוקקים ולא לפי הנוהל הענייני. כל תיקון ראוי בסדרי הרבנות הראשית יש לו להיעשות לאחר הבחירות. על רב הראשי להיבחר בבחירות חופשיות והוגנות ומתוך שיקול ענייני. רק כך יוכל להיות עטרת לראשנו ומנהיגנו הרוחני".

בפנייה ישירה לחברי הכנסת מטעם ”הבית היהודי“, כותב ב“בית הלל“ כי המפלגה ”קיבלה קרדיט גדול מהבוחרים, על היותם מייצגי היהדות עבור כלל הציבור הישראלי. חילוניים ומסורתיים רבים הצביעו למפלגה מתוך אמונה שמפלגת הבית היהודי אינה מפלגה דתית-סקטוריאלית, אלא מפלגה הרואה את האינטרס של כלל החברה הישראלית בנוגע לענייני יהדות, ערכים וחינוך. על חברי הכנסת של הבית היהודי להיות ערים לרחשי הלב של הציבור ואל להם להחמיץ את גודל השעה“.