בית הכנסת שלנו גדול וירוק

המועצה לישראל יפה תקיים גם השנה את תחרות "בית הכנסת הירוק", שתבחן את יחסם לסביבה של בתי הכנסת בישראל. בראש צוות השופטים: הרב ישראל מאיר לאו

חדשות כיפה אורי פולק 28/03/12 11:01 ה בניסן התשעב

בית הכנסת שלנו גדול וירוק
Gellerj-cc-by, צילום: Gellerj-cc-by

המועצה לישראל יפה תקיים גם זו השנה השנייה את תחרות "בית הכנסת הירוק", שתתקיים בשיתוף תנועות "טבע עברי" ו"ירוק עכשיו" ותבחן את יחסם לסביבה של בתי הכנסת בישראל ותעניק פרסים לזוכים. בראש צוות שופטי התחרות יעמוד השנה רבה הראשי של תל אביב, הרב ישראל מאיר לאו.

התחרות תבדוק בין היתר קריטריונים הנוגעים לאסתטיקה, נגישות והשפעה על הסביבה וביניהם, מעורבות ותרומה לקהילה, תאורה יעילה, נגישות לבעלי מוגבלויות, איסוף מי גשם והפרדת אשפה בבתי כנסת ברחבי הארץ.

במסגרת התחרות תבחן הכניסה ודרכי הגישה לבתי הכנסת, מבנה בית הכנסת וארגון הקודש, השילוט לעזרת הנשים, מתקני השירותים לרווחת המתפללים, המרחב המוגן וציוד כיבוי האש - ואף עיסוק תוכני ומעמיק בעניינים סביבתיים במסגרת שיעורים תורניים ודרשות, לצד הפעלת גמילות חסדים ופעילויות העשרה לקהילות.

עינט קרמר, מנהלת תנועת "טבע עברי", הסבירה כי "הימים שלפני הפסח, מוקדשים באופן מסורתי לניקיונות ולבדק בית. תזמון התחרות לתאריך זה נועדה להציע לנו להרחיב את המבט מן הבית אל בית התפילה, ולבדוק האם הוא מתנהל מתוך מחוייבות קהילתית ומתוך שמירה על עולמו של הקב"ה".

גם סמנכ"ל המועצה לישראל יפה, ויצמן משיח, הסביר כי "בית הכנסת הוא מרכז חיים עבור כולנו ולכן ההתגייסות של הקהילה למען בתי כנסת ירוקים מדגישה עד כמה למוסד, שמלווה את העם היהודי כ-2000 שנים, יש רלוונטיות בחתירה שלנו לסביבה ולאיכות חיים טובים יותר".