בית החולים איכילוב לבנות השירות הלאומי: מומלץ ללבוש מכנסיים

צוות בית החולים המליץ לבנות השירות ללבוש מכנסיים בזמן השירות, מטעמי נוחות. שר שלום ג'רבי: "הופתעתי לשמוע על כך. לא נתפשר על פגיעה מכל סוג שהוא במתנדבות"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 07/09/16 15:21 ד באלול התשעו

בית החולים איכילוב לבנות השירות הלאומי: מומלץ ללבוש מכנסיים
Yossi Zeliger/Flash90, צילום: Yossi Zeliger/Flash90

בנות השירות בבית החולים איכילוב בתל אביב קיבלו המלצה מהאחראית עליהם מטעם בית החולים לפיה מטעמי נוחות, עדיף לבנות ללבוש מכנסיים בזמן העבודה.

על אף שהדבר לא נעשה בכפייה והבנות יכולות ללבוש חצאית או מכנסיים בהתאם לרצונן, חלק מהבנות נדהמו מההמלצה של צוות בית החולים שממליצה להן לחרוג מגדרי הצניעות שלהן. האחראית על בנות השירות מטעם בית החולים סירבה להגיב לכתבה.

האגודות הדתיות לשירות לאומי אוסרות על הבנות המשרתות דרכן ללבוש מכנסיים ומקפידות להבהיר זאת לבנות בתחילת כל שנה, ככל הנראה הנהלים הללו לא מועברים למוסדות בהם נמצאות הבנות ביום יום, מוסדות שרבים מהם אינם בעלי אופי דתי.

הרב צפניה דרורי, יו"ר האגודה להתנדבות אמר כי המלצת האחראית בבית החולים איכילוב היא "בניגוד למה שאנחנו מדריכים את הבנות". הרב דרורי המליץ כי "ראוי שהן תדווחנה לרכזת שלהן והיא כבר תדאג לשוחח עם האחראית ותסביר לה שהנושא הזה הוא לא בתחומה. אני לא חושב שיש לעשות מזה עניין. יכול להיות שהאחראית חושבת שמכנסיים תורמים יותר לצניעות. בדיבור ממוקד הדברים יסתדרו יותר מאשר בשיח כלל ארצי".

שר-שלום ג'רבי, מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, מסר בתגובה לדברים: "הופתעתי מאוד לשמוע על המלצת האחראית על המתנדבות מטעם בית החולים ללבוש מכנסיים במהלך השירות. אנו מקפידים מאוד לאפשר לכל אוכלוסייה הנוטלת חלק בשירות הלאומי-אזרחי לשמור על מנהגיה ועל אורחות חייה. אני מתכוון לערוך בירור מדוקדק של המקרה ולוודא כי לא יינתנו הנחיות והמלצות הנוגדות את אמונתן ואת אורחות חייהן של המתנדבות במקום. לא נתפשר על פגיעה מכל סוג שהוא במתנדבות התורמות במסירות מזמנן וממרצן למען מדינת ישראל והחברה הישראלית".