בית ההוראה לענייני ציבור: שירת נשים – פקודה בלתי חוקית

ועד הרבנים שבראשו עומד הרב דב ליאור הנחה את חיילי צה"ל שלא להשתתף באירועי הכוללים שירת נשים: "יש לראות פקודה כזו כבלתי חוקית בעליל"

חדשות כיפה אורי פולק 27/09/11 15:44 כח באלול התשעא

בית ההוראה לענייני ציבור: שירת נשים – פקודה בלתי חוקית
קוממיות, צילום: קוממיות

בית ההוראה לענייני ציבור התכנס אמש (ב') לדיון בנושא שירת הנשים בצה"ל, על רקע הסערה הציבורית המתחוללת סביב נושא זה בשבועות האחרונים. הועד, שבראשו עומד הרב דב ליאור, אסר על חיילי צה"ל השתתפו באירועים הכוללים שירת נשים - וקבע כי מדובר בפקודה בלתי חוקית בעליל, אשר יש לסרב פקודה ולא להשתתף בה.

על פסק ההלכה שהוציאו הרבנים חתמו הרבנים נחום אליעזר רבינוביץ, אליקים לבנון, דוד חי הכהן, מיכאל הרשקוביץ ושמעון כהן. בהחלטה שהוציאו הרבנים נכתב כי "צה"ל הוא צבא העם, וחובתו לתת ביטוי מכובד לדרך המוסרית בה הולך עם ישראל לדורותיו. פוסקי הלכה מרכזיים במערכת ההלכתית המקובלת אוסרים שמיעת זמר של אישה".

"כל יחיד ראוי שינהג כדעתם של הפוסקים הללו. קל וחומר בציבור, יש להקפיד שבעתיים על הנחיות אלה. אנו קוראים לכל מפקד ולכל חייל לדאוג לכך שתינתן האפשרות לכל אדם ולכל חייל לחיות ע"פ אמונתו. כבודו של צה"ל וכבודה של מדינת ישראל הוא להוקיר ולכבד את מסורת ישראל, ולראות בכך זכות וחובה", הוסיפו רבני בית ההוראה.

הרבנים חתמו את עמדתם בכך ש"לא יעלה על הדעת לאלץ חייל לנהוג בניגוד לאמונתו ומצפונו. יש לראות בכך כפיה לכל דבר, מה שאינו מקובל במדינה דמוקרטית. אם ניתנת לחייל פקודה הנוגדת את רוח מסורת ישראל יש לראות בכך לגביו פקודה בלתי חוקית בעליל ועליו לנהוג בהתאם לכך".