"בית הדין הרבני מתנהג כאילו הוא אושיית פייסבוק"

בארגון מבוי סתום מבקרים את התנהלות בית הדין הרבני בפרשת סרבן הגט עודד גז. בארגון תמהים על כך שבית הדין חיכה ארבע שנים עד להפעלת הסנקציה. דובר בית הדין הרבני :"הוטלו סנקציות כבדות מאוד על הבעל"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 21/02/16 14:28 יב באדר א'

"בית הדין הרבני מתנהג כאילו הוא אושיית פייסבוק"
Yossi Zamir / Flash 90, צילום: Yossi Zamir / Flash 90

"בית הדין הרבני מתנהג כאילו הוא אושיית פייסבוק" כך אמרו היום (א') בארגון מבוי סתום, בהתייחס לשיימינג שביקשו לעשות לסרבן הגט עודד גז, בבית הדין הרבני.

לדברי הארגון, בית הדין הרבני יכל לנקוט באמצעים כלפיי סרבן הגט כבר לפני 4 שנים וחיכה זמן רב מדי "לבית הדין הרבני יש שורה של כלים מעשיים לביצוע נגד סרבני גט, שיכל היה להפעיל כבר לפני 4 שנים בזמן שקבע שהסרבן מחוייב לתת גט".

בארגון אומרים כי השיימינג אינו כלי שמתאים לשימוש בבית הדין הרבני:"שיימינג הוא כלי לגיטימי בהחלט, אבל מתאים יותר לרבני קהילות בעלי סמכות וולנטרית ולא לערכאה שאמונה על עיניני המעמד האישי בישראל. בית הדין הרבני שאחראי על ביצוע פסק הדיו של עצמו, מחזיק בכלים שההלכה והחוק העניקו לו, ויכל להכניס את הבעל לכלא ואפילו לצינוק עד למתן הגט".

לדברי הארגון הטיפול בסרבן הגט היה איטי מדי ומאוחר מדי, "העובדה שזה לא נעשה עד כה מעידה על חוסר הבנה של בתי הדין את תפקידם במציאות החוקית והדמוקרטית".

מדובר בתי הדין הרבניים נמסר בתגובה: "ארגון מבוי סתום מתבטא נגד בתי הדין באופן אוטומטי, במקום באופן ענייני. כפי שראשי הארגון יודעות היטב, לפני השיימינג שבוצע בעודד גז, הוטלו סנקציות כבדות מאוד על הבעל, בינהם עיכוב יציאה מהארץ, שלילת רישיון נהיגה והקפאת חשבון בנק. במידה והנידוי החברתי לא יעזור, בית הדין ישקול בחיוב את אופציית המאסר לסרבן הגט".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן