ביתו של אלירז פרץ ז"ל – לא ייהרס

המדינה צפויה להודיע כי אין בכוונתה להרוס את ביתו של רס"ן אלירז פרץ ז"ל בגבעת היובל שבעלי. ב"שלום עכשיו" - מאוכזבים

חדשות כיפה אורי פולק 01/05/11 00:00 כז בניסן התשעא

ביתו של אלירז פרץ ז"ל – לא ייהרס
ועד מתיישבי השומרון, צילום: ועד מתיישבי השומרון

המדינה צפויה להודיע הבוקר (א') לבג"ץ כי אין בכוונתה להרוס את הבית של רס"ן אלירז פרץ ז"ל בגבעת היובל שביישוב עלי. ההודעה תימסר במסגרת עתירה שהגיש ארגון "שלום עכשיו" לפני למעלה מחמש שנים, בו נטען כי יש להרוס 12 בתים בגבעת היובל, אשר נבנו לטענתם על קרקע פרטית.

ואולם, בחודשים האחרונים הופעל לחץ פוליטי כבד ששיאו בישיבת ממשלה בפברואר האחרון, בה הודיעה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי ייעשה כל שביכולתו כדי למנוע את הריסת הבית.

על פי ההודעה שצפויה למסור המדינה הבוקר, בשל הנסיבות החריגות - הבית לא ייהרס. עוד צפויה המדינה להודיע כי על אף העובדה הזו, בתים שנבנו על קרקע פרטית ייהרסו וכי בתים שנבנו על קרקע השייכת למדינה, יזכו ככל הנראה לאישור בנייה בדיעבד. בית אחר שנמצא בגבעת היובל, הצמוד לביתו של פרץ, ייהרס בחודשים הקרובים.

ב"שלום עכשיו" הביעו אכזבה מהחלטת המדינה. "למרות ששלום עכשיו הודיע כי היא לא דורשת את הרס בית משפחות פרץ וקליין, הממשלה מנצלת את המצב על מנת להכשיר עשרות יחידות דיור בלתי חוקיות בלב השטחים", טוענים ב"שלום עכשיו". לדבריהם, "הכשרת מאחז יכולה להתבצע רק על ידי החלטת ממשלה על הקמת התנחלות חדשה ויש לקוות כי נתניהו לא יבצע מהלך כה קטלני מבחינה מדינית".