ביש"ע הפיקו חומרי הסברה באנגלית לקראת ביקור אובמה

מועצת יש"ע הוציאה לאור ספר הכולל עובדות ונתונים על המציאות ביהודה ושומרון, בכוונה לחלקו לעיתונאים הזרים שיסקרו את ביקור אובמה. סמנכ"ל המועצה מסביר כי "הצגת הנתונים מחזקת את זכותנו על יו"ש"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 19/03/13 10:52 ח בניסן התשעג

ביש"ע הפיקו חומרי הסברה באנגלית לקראת ביקור אובמה
הבית הלבן, צילום: הבית הלבן

על אף שבכוונתו להתעלם ממנה לחלוטין, גם במועצת יש“ע נערכו לקראת ביקור נשיא ארה“ב ברק אובמה, שיגיע היום (ג‘) לישראל. במועצה הוציאו לאור ספר חדש באנגלית, תחת השם JUDEA AND SAMARIA - IT'S JEWISH , IT'S VITAL , IT'S REALISTIC - הכולל עובדות ונתונים על המציאות ביהודה ושומרון.

הספר כולל שלושה פרקים הנוגעים לתחומים שונים: זה שלנו - המורשת הישראלית ביהודה ושומרון והקשר של העם היהודי לאזור, וכן היבטים במשפט הבינלאומי הקושרים אותנו לכאן. זה חיוני - חשיבות האזור למדינת ישראל מההיבט הביטחוני וסוגיית המים באקוויפר ההר. זה אפשרי - על מצבם של ערביי יו"ש והדמוגרפיה בארץ ישראל. בסוף הספר מופיע חזון מועצת יש"ע להמשך ההתיישבות ביהודה ושומרון.

הספר באנגלית יוצא לאור במספר עותקים מצומצם בהוצאה מהודרת לקראת ביקורו של נשיא ארה"ב בישראל, יחד עם הטבעת זהב של תמונת הנשיא אובמה. הוא יחולק לעיתונאים הזרים המסקרים את ביקור הנשיא אובמה בארץ ויופץ גם לשגרירויות הזרות בישראל.

יגאל דילמוני, סמנכ"ל מועצת יש"ע, אמר כי ”לראשונה יוצא בשפה האנגלית ספר עם נתונים מקיפים על אזור יהודה ושומרון יחד עם חזון מועצת יש"ע להמשך פיתוח ההתיישבות. במשך שנים רבות ניסו ממשלות ארה"ב לכפות הסדר על האזור ללא הצלחה בעיקר עקב אי הכרת המציאות בשטח, לכן הצגת הנתונים בספר מחזקת את הטיעונים על זכותה של מדינת ישראל על יהודה ושומרון ומהווה בסיס ערכי ועובדתי לפתרונות שונים הנוגעים לערביי יהודה ושומרון. אנו פועלים שספר זה יגיע גם לידיו של נשיא ארה"ב ולצוות הבית הלבן“.