ביקורת על השב"כ: "מדוע לא נמסרה הודעה להורים?"

שופטת בית משפט השלום בפ"ת מתחה ביקורת על התנהלות השב"כ והמשטרה כלפי קטין העצור עם איסור מפגש אשר חש ברע וטופל רפואית. עו"ד רוזה מארגון 'חוננו': "אנחנו חיות אדם? באיזה משטר אנחנו חיים?"

חדשות כיפה נתנאל לייפר 18/04/16 16:47 י בניסן התשעו

ביקורת על השב"כ: "מדוע לא נמסרה הודעה להורים?"
איתן אלחדז/TPS, צילום: איתן אלחדז/TPS

שופטת בית משפט השלום בפתח תקווה אליאנא דניאלי מתחה בשעות הצהריים (ב') ביקורת חריפה על השב"כ וימ"ר ש"י, וזאת לאור התנהלותם בסוף השבוע האחרון לאחר שקטין יהודי העצור בידי השב"כ ונמצא באיסור מפגש עם עורך דין חש ברע ונשלח לטיפול רפואי.

הסאגה החלה כאשר ביום שישי התקשרו נציגי המשטרה להורי הקטין, השוהה במעצר ממושך מבלי לפגוש עורך דין, וביקשו את אישורם להעניק טיפול רפואי לבנם לאחר שחש ברע. השוטרים לא פירטו מה אירע לבן, ונמנעו מלעדכן את ההורים בטענותיו הרפואיות או בטיפול הרפואי שהוענק לו.

ההורים נותרו כל השבת וגם ביום ראשון בחרדה לגורל בנם, מבלי יכולת לדעת מה מצבו. רק הבוקר (ב') בדיון נמסר להם בבית המשפט כי הוא טופל בידי רופא וככל הנראה מרגיש טוב יותר, אך עדיין נמנע מההורים או מעורך דינו מטעם ארגון חוננו לפגוש בו.

עו"ד אהרון רוזה המייצג את הקטין מטעם ארגון חוננו העלה את הנושא בדיון שנערך היום ומתח ביקורת על התנהלות המשטרה והשב"כ.

"מדובר בהורים שלא ראו את בנם זה זמן רב ואף אין עו"ד שיוכל לבוא ולומר שראה אותו כי יש מניעת מפגש. מה זו ההתנהגות הזו שמסרבים לעדכן משפחה במצבו הבריאותי של בנם הקטין שפונה לבדיקה ולאפשר להם להיות נוכחים בה? אנחנו חיות אדם? באיזה משטר אנחנו חיים?", אמר עו"ד רוזה.

השופטת דניאלי הצטרפה אף היא לביקורת וכתבה בהחלטה שתוכנה הותר לפרסום כי "ביום שישי חש הקטין שלא בטוב והיחידה החוקרת פנתה להוריו בבקשה להתיר קבלת טיפול רפואי. ההורים נתנו את הסכמתם אולם לאחר מכן לא עודכנו באשר למצבו ובאשר לטענותיו הרפואיות".

"למותר לציין את הדאגה אשר אוחזת הורים כאשר הם אינם יודעים מה מצבו הרפואי של בנם לאחר שנמסר להם כי הוא סובל ממצוקה רפואית, ובעניין זה אישר בפניי נציג המבקשת כי מוטב היה לנהוג בדרך אחרת", כתבה השופטת והביעה תקווה כי במידה ויישנו מקרים כאלו היחידות החוקרות ינהגו באופן המצופה מהן.

בתוך כך, מעצרם של שניים מהקטינים שהובאו היום לדיון הוארך בארבעה ימים, ומעצרו של בגיר הוארך בשלושה ימים. דיון בעניינו של בגיר נוסף וחייל שנעצר יתקיים בהמשך היום. במקביל עצרה היום המשטרה שני נערים נוספים, יתכן ובקשר לאותה הפרשה.