ביקורת מימין: לא להפסיק את המבצע, להכנס קרקעית

יו“ר ”האיחוד הלאומי“, אורי אריאל, טען כי הפסקת המבצע ”דומה למי שהורג את הייתושים במקום לייבש את הביצה“. בנט טען: צריך הכרעה, לא הרתעה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 20/11/12 12:18 ו בכסלו התשעג

ביקורת מימין: לא להפסיק את המבצע, להכנס קרקעית
דובר צהל, צילום: דובר צהל

לאור המשא ומתן שהחל סביב הפסקת אש בין ישראל לחמאס, שיביא לסיומו של מבצע ”עמוד ענן“, מתגברת הביקורת מהצד הימני של המערכת הפוליטית, בקריאה לראש הממשלה בנימין נתניהו להמשיך ולפעול ברצועת עזה, ולהביא למהלך קרקעי ברצועה, כדי למוטט את ארגוני הטרור באופן משמעותי יותר.

יו“ר ”האיחוד הלאומי“, ח“כ אורי אריאל, אמר כי ”ישראל טועה בהערכת המצב. ההתנהלות של הממשלה דומה למי שהורג את הייתושים שעולים מן הביצה אבל הפתרון הנכון הוא לייבש את הביצה. תנו לצה“ל לנצח איננה סיסמה, המציאות שנוצרה ביהודה ושומרון והורדת סף הטרור באזור הושג באמצעות מבצע ”חומת מגן“. אם יתנו את ההוראה הנכונה לצה“ל, הוא ידע לעשות את העבודה“.

גם יו“ר ”הבית היהודי“, נפתלי בנט, קרא לנתניהו להכריע את חמאס - לא רק להרתיע. ”המטרה היא הכרעה. מיטוט החמאס. להפסיק לחלוטין את ירי הטילים מעזה על הדרום. באופן קבוע, לא להפסקה קצרה. אפשר לנצח את הטרור“, טען בנט בעמוד הפייסבוק שלו.

בנט הסביר כי ”על מנת לעצור ירי באופן קבוע, יש לבצע מבצע דומה לחומת מגן, של השתלטות על חלקים מהרצועה, בידוד עזה ממצרים, מניעת המשך הזרמת משגרים וטילים לתוך הרצועה, ואז ייבוש הרצועה מטילים“. לטענתו, ”ללא בידוד זה, אין משמעות לפגיעה במשגרים. על כל משגר שהושמד, חמאס מייבאים מיד עוד שלושה משגרים“.

לטענת בנט, אין טעם בפעולות קרקעיות קטנות, כמו במלחמת לבנון השנייה. ”אינני מקבל את טיעון "השבת ההרתעה". אינני חושב שהרתעת ישראל גברה לאחר שחמאס ירה לראשונה טילים על תל-אביב. פעולות מהוססות של כניסה-ויציאה של כוחות קרקע לא ישיבו את ההרתעה“, הסביר בנט, ”אם ישראל הולכת על מהלך של הכרעה, היא חייבת לצאת במתקפת דיפלומטיה והסברה בינלאומית רחבה, על מנת להעניק לנו את הרוח הגבית לפעולה“.