בין חברי הכנסת ששמם עלה בחשד לשחיתות: אדלשטיין ואלקין

פורסמו שמות חברי הכנסת ששמם עלה בחקירת פרשת השחיתות של ישראל ביתנו ובניגוד לטענות אף אחד מהם אינו חבר הבית היהודי

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 05/02/15 08:37 טז בשבט התשעה

בין חברי הכנסת ששמם עלה בחשד לשחיתות: אדלשטיין ואלקין
פלאש 90, צילום: פלאש 90

לאחר שבשבועיים האחרונים הסתובבה שמועה כי שניים מבין ארבעת חברי כנסת שחשודים שהיו חלק מפרשיית השחיתות שמיוחסת על פי החשד לחברת הכנסת פאינה קירשנבאום הם חברי הבית היהודי ואף היו כאלו ש"ידעו" לנקוב בשמותיהם ולשפוך את דמם מבלי רחם התפרסמו שמותיהם של הארבע ו"למרבה הפלא" אף אחד מהם אינו מהבית היהודי.

ערוץ 10 פרסם אמש (יום ד') את הקלטות שבהן מספר חיים בן שושן, מנהל החברה לפיתוח השומרון לשעבר, לאחד ממקורביו על העברת כספים קואליציוניים למחיקת חובות. בדבריו הוא מזכיר את יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין (ליכוד) וחברי הכנסת זאב אלקין (ליכוד), אריה דרעי (ש"ס), משה גפני (יהדות התורה), ואת חבר הכנסת לשעבר ציון פיניאן (ליכוד). אף אחד מחברי הכנסת לא נחקר או זומן לחקירה במשטרה.

בן שושן נשמע אומר בהקלטה: "עכשיו תראה, אני אגיד לך מה יקרה - הוא יסבך את אלקין, הוא יסבך את פריניאן (פיניאן), הוא יסבך את יולי אדלשטיין, הוא יסבך את פאינה".

בערוץ 10 דווח כי המשטרה חוקרת טענות לפיהן אלקין דאג להעביר מיליון שקלים מהכספים הקואליציוניים של הליכוד לצורך מחיקת חובות של החברה לפיתוח השומרון למדינה. ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, ביקש מבן שושן להעביר מאות אלפי שקלים לחברה הכלכלית בהר ברכה, שעל פי החשד שאלקין ביקש לעזור לה.

בן שושן אמר עוד בהקלטה: "תהיה פה רעידת אדמה קולקטיבית. אני אתן לך את רשימת האנשים שהולכים בוודאות לאכול אותה. את איווט ליברמן מחפשים כבר 15 שנה... הוא, פאינה, מנכ"ל משרד החקלאות (רמי כהן). אלכס, הפרסומאי של ה... אלקין, אה פריניאן (פיניאן), גפני. הוא (גפני) עשה כל מיני, אני אומר לך, אני לא אומר לך סתם דברים... גפני, שר השיכון הקודם אריאל אטיאס. חברים של אריה דרעי".

יסוייג כי לא ברור עד כמה אם בכלל מעורבים חברי הכנסת בפרשיות אלו, והאם יזומנו לחקירה.

כאמור, חברי הבית היהודי אינם קשורים לפרשייה המביכה ושמם לא עלה בה למרות השמועות העקשניות ודברי הלשון הרע שפורסמו ברשתות החברתיות ובקבוצות הוואטסאפ. חברי הכנסת ששמם שורבב בהקלטה של בן שושן הגיבו והכחישו את הדברים וטענו כי מדובר בהתרברבויות ריקות של האיש.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מסר: "מעולם לא פעלתי לשם מחיקת חובות של החברה לפיתוח השומרון".

לדברי ח"כ זאב אלקין, "מעולם לא היה קשר ישיר ביני לבין מנכ"ל החברה לפיתוח השומרון. אני מכחיש בתוקף את הטענות שהוא מייחס לי. בכל שנותיי כחבר כנסת ובכל פעילותי למען ההתיישבות ביהודה ושומרון תמיד פעלתי כחוק".

אריה דרעי: "מצבה הקשה של רשת החינוך של תנועת ש"ס היה נחסך לו היה לי עם מי לדבר במשרד האוצר בשנים האחרונות. לא היו דברים מעולם".

ח"כ משה גפני אמר: "סייעתי להם מול משרד האוצר כמו לאלפי גופים במדינה מכל חלקי האוכלוסייה. כאשר היועץ המשפטי של האוצר העלה השגות על העניין ועצר את זה, עצרתי את הטיפול ואין לי מושג איך הסתיים העניין".

ציון פיניאן הסביר: "כמו כל חבר ועדת כספים הייתי שותף להעברות כספים. לא זכור לי שהעברתי כספים דרך השומרון, כמעט בטוח שזה לא היה. בוועדת כספים העברנו לכל מיני רשויות מקומיות, הייתי אצבע אחת מ-17. לא כל דבר שעבר זה אני העברתי, לא כל דבר שלא הועבר זה אני לא העברתי".

באי כוחו של גרשון מסיקה הכחישו אף הם את הטענות: "הקלטת, במידה שהיא לא מבושלת, יש בה דברי התרברבות שאין קשר בינם לבין המציאות. היחידה החוקרת הבהירה באופן חד וברור בבית המשפט שמר מסיקה אינו נחשד בלקיחת שוחד לכיסו. מסיקה פעל במסגרת החוק על מנת להציל את החברה לפיתוח השומרון מקריסתה ומסגירתה, דבר שהיה מביא לפיטורי 150 עובדים".