בין ההרוגים באסון בנפאל: תמר אריאל, הנווטת הדתייה הראשונה

הותר לפרסום כי תמר אריאל, נווטת הקרב הראשונה בחיל האוויר נהרגה באסון מפולת השלגים בהימלאיה. יחד איתה נהרגו שני ישראלים נוספים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 16/10/14 20:02 כב בתשרי התשעה

בין ההרוגים באסון בנפאל: תמר אריאל, הנווטת הדתייה הראשונה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

תמר אריאל, 25, נווטת הקרב הדתייה הראשונה בחיל האוויר נהרגה באסון מפולת השלגים ברכס האנאפורנה בנפאל, כך הותר הערב (ה') לפרסום. אריאלי, התנדבה בעבר לשניים של שירות לאומי ולאחר מכן החליטה כי ברצונה לשרת בצה"ל. במהלך שירותה הצבאי ניצלה מהתרסקות מטוס 'צוקית' אך נפצעה בגבה ולאחר מכן המשיכה במסלול של נווטת למרות רצונה בתחילה לשרת כטייסת קרב.

אריאל, תושבת קיבוץ משואות יצחק, אמורה הייתה לחזור לארץ בסוף השבוע, והודיעה למשפחתה כי יצאה לטרק ממנו לא שבה. בנוסף אליה נהרגו באסון מפולת השלגים בהימלאיה שני ישראלים נוספים - אגם לוריא ונדב שוהם. באסון נהרגו עד עתה 29 מטיילים אך רבים נעדרים.

נדב שוהם, בן 30, הוא הרוג נוסף אשר נהרג באסון בהימלאיה. משפחתו מסרה את ההודעה הבאה: "נדב, בן 30 נולד וגדל בהושעיה. ילד טוב שיצא לטיול לפני כשבועיים, היה אמור לחזור בשבוע הבא. היה בקשר עם הוריו עד לפני כחמישה ימים. בן לוותיקי היישוב. השלישי מבין ארבעה בנים". שוהם למד בישיבה התיכונית בטבריה ולאחר מכן בישיבת הקיבוץ הדתי. לאחר הצבא למד הנדסת מכונות בטכניות שם מכהן אביו כפרופסור לרובוטיקה.

ביום שלישי האחרון החליטו ישראלים רבים כי יעלו למסלול למרות מזג האוויר הסוער בעקבות הוריקן שנכנס לאזור נפאל. לאחר שיצאו, ביום שלישי בערב, הגיעו נפאלים לבקתה בה נשארו חלק מהמטיילים והעבירו מסר במכתב כתוב בעברית. "יש ישראלים תקועים על ה'פס' בפסגה. תעזרו לנו, זו סכנת חיים".

הבוקר חודשו החיפושים במקום לאחר שמזג האוויר נרגע. מסוק צבאי אחד עזב את הזירה עם פצועים ומסוקים נוספים יגיעו מאוחר יותר. בשטח סורקים כוחות צבא ומשטרה אחר עשרות נעדרים.

כזכור, ב-2012 סיימה תמר אריאל את קורס הטייס ועשתה היסטוריה כנווטת הקרב הדתייה הראשונה המסיימת את הקורס היוקרתי. אריאל הקפידה על שמירת נגיעה ועמדה על מגרש המסדרים בסיום הקורס בחצאית. במהלך הקורס, אותו החלה לפני שנתיים במגמת טייסי קרב, היא נפצעה בגבה כתוצאה מנחיתה קשה שביצעה כשנטשה את מטוס האימונים ופלטה עצמה מתא הטייס. הפציעה והשיקום הקשו עליה, אך היא הצליחה להתגבר ולשוב לשורות הקורס - הפעם אל מגמת נווטי הקרב. לקראת סיום הקורס אמרו קרובי משפחתה כי הם ”סופרים את הימים עד שהיא תסיים את הקורס, כולנו במתח. היא מביאה כבוד גדול ליישוב שלנו וגאווה לציונות הדתית".