בימין זועמים: "החלטת המשטרה היא הגבלה בוטה של חופש הביטוי"

תגובות נזעמות במערכת הפוליטית בעקבות הוראת המשטרה לחניכות "בני עקיבא" שלא לשאת שלטים הנושאים את הכיתוב "הר הבית בידינו". ח"כ אורבך: אם זו הסתה, צריך להחליף את המשטרה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 12/08/12 16:56 כד באב התשעב

בימין זועמים: "החלטת המשטרה היא הגבלה בוטה של חופש הביטוי"
מקור ראשון, צילום: מקור ראשון

תגובות נזעמות במערכת הפוליטית בעקבות הוראת המשטרה לחניכות "בני עקיבא" שלא להניף שלטים הנושאים את הכיתוב "הר הבית בידינו" במהלך הפגנה המתוכננת החודש בעקבות השיפוצים שמבצע הוואקף בהר הבית תוך חילול אבן השתייה.

בעקבות פרסום הדברים אמר היום יו"ר הבית היהודי ושר המדע והטכנולוגיה, דניאל הרשקוביץ כי יפנה לשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ בדרישה לערוך בירור בעקבות טענת המשטרה כי קריאת "הר הבית בידינו" של חניכות בני עקיבא הינה הסתה, "זוהי הגבלה בוטה של חופש הביטוי. האם גם הביטוי 'תחי מדינת ישראל' הוא הסתה בעיני המשטרה?".

חברו לסיעה, ח"כ אורי אורבך, הוסיף כי "התפקיד של המשטרה איננו רק שמירה על הרגשות הפגיעים של הערבים, אלא קודם כל הקפדה על הזכויות של היהודים. אם הסיסמה 'הר הבית בידינו', היא הסתה בעיני המשטרה, לא צריך להחליף את הסיסמה, אלא את המשטרה".

ח"כ מיכאל בן ארי מסיעת "האיחוד הלאומי" ציין כי "אולי כדאי שהמשטרה תוציא צו מעצר למוטה גור ז"ל, או לפחות תחרים את ספריו. גור שהטביע את המשפט 'הר הבית בידינו' מתהפך בקברו. כנראה שאין גבול לטיפשות ולעליבות במשטרת ישראל".

משטרת ירושלים נמסר כי "ניתן אישור לקיום מחאה בטיילת ארמון הנציב - אך לא לקיום תהלוכה. כמו כן, חל איסור לשאת נאומים בעלי אופי מסית או לשאת כרזות הסתה".