ביום הכיפורים: 200 מנייני תפילה משותפים לדתיים וחילונים

ארגון הרבנים "צהר" יקיים גם השנה מנייני תפילה משותפים לדתיים וחילונים בכל רחבי הארץ. השנה, לראשונה, יתקיימו גם מפגשי דתיים-חילונים בתום התפילה

חדשות כיפה אורי פולק 06/10/11 14:08 ח בתשרי התשעב

ביום הכיפורים: 200 מנייני תפילה משותפים לדתיים וחילונים
dlisbona-cc-by, צילום: dlisbona-cc-by

200 מנייני תפילה המשותפים לדתיים וחילונים יתקיימו השנה באמצעות 700 מתנדבים מארגון הרבנים "צהר". התפילות, בהן משתתפים מדי שנה עשרות אלפי ישראלים, יתקיימו גם השנה בכל רחבי הארץ.

ב"צהר" מציינים כי המניינים יתקיימו השנה מהעיר אילת שבדרום, בקיבוצים כגון עין גדי, עינת, יד חנה, קיבוץ אורטל שברמת הגולן ועוד. בערים המרכזיות בארץ: ראשל"צ, פ"ת, ת"א, ירושלים, ערד וערים נוספות. למתפללים יוגשו "ערכות תפילה" הכוללות מחזורים בנוסחים שונים, כיפות ודפי הסבר על התפילות השונות.

במקביל, גם השנה צפויים להשתתף מאות מתפללים ביוזמת מרכז "תאיר" לתפילה מחוץ לבית הכנסת בגימנסיה הרצליה אשר בתל אביב. היוזמה, אשר החלה כבר לפני 12 שנה מתוך רצון לעודד את הציבור החילוני להתפלל ביום כיפור תוך קבלת הסברים על התפילה תוך כדי התפילה - תתקיים גם השנה בהשתתפות מתפללים חילונים ודתיים כאחד.

כמו כן, לאחר התפילות, יתקיימו במספר מוקדים גם מפגשים בין דתיים לחילונים, בהם צפויים לקחת חלק אישי ציבור ורבני קהילות. "השעות שלאחר התפילה הן בדרך כלל שעות שמנוצלות לשיחות סרק ולהעברת הזמן", מסביר הרב רונן נויברט, מרכז פרויקט הקהילות של "צהר". לדבריו, "במספר ערים בארץ החלטנו לנצל את הזמן הזה והזמנו את ראשי הערים ואישים מובילים בכל עיר לשוחח על מהות התשובה, על ענייני דיומא דווקא מתוך האווירה הקדושה של יום הכיפורים".

"ישנו צמא גדול בעם ישראל ליהדות ולמסורת ואנו עושים כמיטב יכולתנו להיות שם לטובת אותם יהודים", הוסיף יו"ר "צהר", הרב דוד סתיו. הרב סתיו ציין כי בארגון החליטו להשקיע את מירב המאמצים והמשאבים "כדי שכל יהודים, בכל מקום, יוכל להתפלל ביום הכיפורים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן