ביהמ"ש קבע: סניף בני עקיבא בבת ים לא יפונה

בדיון שהתקיים בבימ"ש המחוזי בת"א נקבע כי מתחם סניף בני עקיבא בבת ים הכולל בית כנסת וחדר הנצחה לא יפונה עד אשר ימצאו קרקע חלופית

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 28/12/15 13:19 טז בטבת התשעו

ביהמ"ש קבע: סניף בני עקיבא בבת ים לא יפונה
מטה המאבק, צילום: מטה המאבק

במשך שלוש שנים נאבקים בבת ים נגד סגירת סניף בני עקיבא בעיר, הכולל בית כנסת וחדר הנצחה לנופלים במערכות ישראל. היום קבע בית המשפט המחוזי בתל אביב כי העיסקה אינה חוקית ולכן הסניף לא יתפנה עד אשר תימצא קרקע חלופית.

יאיר מרטון ממטה המאבק נגד פינוי המתחם, מסר ל'כיפה' כי עורך הדין ד"ר אבי ויינרוט רמז במהלך הדיון כי "צריך למצוא קרקע חלופית שתעוגן כהקדש" ולכן מדובר במעין ניצחון עבור הסניף.

המאבק החל בשנת 2013 כשנודע לתושבים ולפעילים בסניף כי המתחם נרכש על ידי קבלן בסכום של 7 מיליון שקלים והוא עתיד להרוס את הסניף ולבנות במקומו פרוייקט חדש. לפני מספר שבועות התקיים כנס חירום, בעקבות צו חדש של בית המשפט המורה על פינוי המתחם בחודש הקרוב.

(צילום: מטה המאבק)

אמיר אוחנה, בוגר סניף בני עקיבא בת ים וממובילי המאבק מסר ל'כיפה' כי היה דיון סוער מאוד" עד שלא יהיה מענה אמיתי של קרקע לא יוכלו להזיז אותנו, לא חדרים ולא קירות גבס. משהו חד משמעי שלא מתפשר". עוד הוסיף אוחנה כי "הקרקע החלופית חייבת להיות בסדר גודל דומה לקיים שתכיל גם בית כנסת וגם סניף. בנוסף, זה יהיה חייב להיות במרכז העיר כמו המתחם הנוכחי, לכן כמעט בלתי אפשרי שיפנו אותנו".

לפני כשנה, באוקטובר 2014, פורסם כי הושג מתווה שביטל את הריסתו של המתחם. זאת בעקבות מפגש שקיימו נציגי המשפחות השכולות ומתפללי בית הכנסת עם מנכ"ל החברה שרכשה את הקרקע. בתום הפגישה הודיע החברה כי היא מוכנה לוותר על העיסקה כמו גם על דרישתה לפיצויים כספיים בגין הנזק שנגרם לה. בעלי החברה אף חזר על ההתחייבות במפגש נוסף שקיים עם קהילת הציונות הדתית בבת-ים, ואף העביר לועד הפעולה מכתב בנושא. "אנחנו לעולם לא נרים יד על בית כנסת" אמר אז.

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/1228201512852.mp4[/embed]