בטכניון חוגגים את נצחון המכבים: עץ אשוח בבית הסטודנט

איך חוגגים את חנוכה בטכניון בחיפה? על אף הצהרות האוניברסיטה כי היא אינה מייצגת שום דת או עמדה פוליטית, בבית הסטודנט בטכניון הוצב עץ אשוח ונתלו קישוטים לכבוד חג המולד

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 18/12/16 18:14 יח בכסלו התשעז

בטכניון חוגגים את נצחון המכבים: עץ אשוח בבית הסטודנט
שרון ורנר, צילום: שרון ורנר

בית הסטודנט בטכניון קושט הבוקר בשלל צבעי אדום ולבן וקישוטים של חג המולד, כולל עץ אשוח, מתנות וכובעי סנטה-קלאוס. סטודנטים המומים הגיעו היום למקום וגילו כי על אף שהנהלת המוסד טוענת פעם אחר פעם כי היא אינה מייצגת פעילות דתית או פוליטית כלשהי, ציון חג המולד ככל הנראה אינו נחשב לעניין דתי בעיניהם.

"בית הסטודנט הוא חלק מהמרחב הציבורי. הטכניון מתיימר להגיד שהוא לא מייצג שום דת או דעה פוליטית, זה משהו שמאוד בולט פה בטכניון" אמר אחד מהסטודנטים הדתיים המעורבים בפעילות דתית בקמפוס ל'כיפה'. "קמנו היום לראות את כל בית הסטודנט, חלק מהמרחב הציבורי, מהקפיטריות, מקושט בעץ אשוח. כשאני דיברתי עם ראשי האגודה הם טענו שזה לגיטימי מבחינתם ומקביל להדלקת חנוכייה כל יום במהלך החג, הם לא רואים את ההבדל. אנחנו רואים את ההבדל, זה מאוד בוטה, מסעיר, יש טענות גם לגבי בעיות הלכתיות, מקום עבודה זרה וכו'. אנחנו כל היום מתעסקים בזה".

(צילום: שרון ורנר)

מהנהלת הטכניון נמסר בתגובה כי: "עוד בטרם פתח הטכניון את שעריו, לפני כמאה שנה, הצהירו מייסדיו כי המוסד שהם שואפים להקים יהיה פתוח לכל ללא הבדל דת, גזע ומין. לפיכך, בטכניון לומדים כיום אלה לצד אלה - ובשוויון מלא - סטודנטיות וסטודנטים יהודים, מוסלמים, נוצרים, דרוזים, צ'רקסים, חילונים ודתיים. כל אלה מקיימים ביניהם שיח מתמיד, ענייני, פתוח וסובלני המשמש דוגמה ומופת לסובלנות ולדו-קיום בחברה הישראלית".

מאגודת הסטודנטים בטכניון נמסר בתגובה כי "גם באגודת הסטודנטים בטכניון מאמינים שהטכניון חייב להיות פתוח בפני הסטודנטים מכל הדתות והקהלים. ואכן, בהנהלת האגודה יושבים יחד נציגי הסטודנטים על שלל השתייכויותיהם החברתיות, הדתיות והתרבותיות. אגודת הסטודנטים מציינת כמובן מאליו את כל החגים היהודיים, ובמקביל מאפשרת גם לסטודנטים בני דתות אחרות לבטא את עצמם מתוך כבוד וסובלנות. החגים השונים מצוינים בטכניון במגוון פעילויות, וגם במקרה זה הוצב עץ האשוח לצד החנוכייה".

באגודה טוענים כי רצונם היה "לתת ביטוי לכל הדתות יחד, כשהדגש הוא על המחבר ולא על המפריד. ראוי לציין גם כי בבית הספר הבינלאומי בטכניון לומדים מאות סטודנטים מכל העולם, ויש לכבד גם אותם. אנו נחושים להמשיך ולשמש דוגמה ומופת לסובלנות ולדו-קיום בחברה הישראלית, וגאים בכך ששיעור בני המיעוטים הלומדים בטכניון דומה לשיעורם בכלל האוכלוסייה הישראלית".