בטאון ש"ס נגד בנט: "האיש עם הכיפה בגודל חצי שקל"

בטאון ש"ס ממשיך את המתקפה של המפלגה נגד "הבית היהודי", במאמר מערכת שתקף את בנט. בכירי ש"ס התנערו מהדברים, אך הרב בן דהן טוען כי "זהו שיא חדש של חוצפה"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 07/02/13 13:57 כז בשבט התשעג

בטאון ש"ס נגד בנט: "האיש עם הכיפה בגודל חצי שקל"
Ira Abramov-cc-by-sa, צילום: Ira Abramov-cc-by-sa

ח“כ הרב אלי בן דהן, מספר 4 ברשימת ”הבית היהודי“, מגיב היום (ה‘) למתקפה של ש“ס על ”הבית היהודי“, במסגרתה פורסם היום מאמר מערכת בביטאון המפלגה ”יום ליום“ שתוקף את ”הבית היהודי“.

במאמר נכתב, בהתייחס לבנט, כי "האיש עם הכיפה בגודל העין ממחיש עד כמה אכן הכיפה הזו שווה כגודל מחצית השקל. הברית שהוא עמל לקומם עם יו"ר תנועת השנאה החדשה-ישנה, רק ממחישה שמשהו חדש מתחיל כאן. משהו רפורמי. משהו גויי".

בכירי ש“ס התנערו מהמאמר ואלי ישי, יו“ר המפלגה, אף טלפן לבנט וביקש להתנצל על הדברים. "הדברים שנכתבו ב'יום ליום' נגד הבית היהודי לא נתבקשו ולא אושרו על ידי איש בהנהגת ש"ס והינם על דעת הכותבים בלבד. בעת הזו יש למצוא את המאחד ולא חלילה את המפריד", אמרו בכירי ש“ס.

הרב בן דהן, שהתייחס למאמר, טוען כי ”כל אדם שעיניו בראשו יודע שהדברים מופרכים ואין בהם ולו מילה אחת של אמת. הם הוצאת שם רע על אנשים יראי שמיים, אוהבי הארץ והעם וכאלה שבהחלט יכולים ללמד את אנשי ש"ס שיעור או שניים על ערכיות ועל שילוב בין שירות קרבי בצבא ולימוד תורה“.

”מותר שתהיינה מחלוקות בעניינים פוליטיים, אסור לרדת לפסים אישיים לאמירות פוגעניות שאין ביניהן ובין עמדות פוליטיות כלום, זו ירידה לרמה נמוכה מאוד“, טען הרב בן דהן, ”עד לאן הגענו, שמשתמשים כלפי ציבור יהודי ובעיקר כלפי חובשי הכיפות הסרוגות בביטוי "זכור את אשר עשה לך עמלק". איזה מין שימוש מכוער וציני בדברים שכתובים בתורת ישראל,רק כדי לנגח ציבור שיכול ללמד את המנגחים מה פירוש שירות אמיתי לעם ישראל“.

הרב בן דהן, ששירת בצה“ל כקצין אג"ם בחיל התותחנים בצה"ל והמשיך בשירות מילואים פעיל עד לפני כשנתיים, טוען כי ”גם לומדי התורה צריכים להיות כנים עם עצמם ועם סביבתם ולדעת מתי הם כבר לא באמת לומדים תורה כל היום ולהתגייס לצבא. חברי רשימת הבית היהודי יכולים לתת להם שיעור או שניים במתכון הנכון לשילוב בין שירות קרבי בצבא“. לדבריו, ”בעוד שש"ס טורחים ללבות שנאת חינם, אנחנו נמשיך לנהוג באהבת חינם כלפי כל אדם מעם ישראל“.