בחירות 2015: מיטב סרטוני התעמולה

אוהבים גרעינים? לא מתנצלים? מחפשים ביביסיטר? לקראת יום הבחירות ריכזנו בעבורכם את סרטוני הבחירות המוצלחים ביותר במערכת הבחירות האחרונה שהתנהלה כמעט כולה ברשתות החברתיות

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 16/03/15 13:39 כה באדר התשעה

בחירות 2015: מיטב סרטוני התעמולה

אם בעבר תעמולת הבחירות הייתה ברדיו או בטלוויזיה במערכת הבחירות הנוכחית רשמו שני אמצעי התקשורת הישנה אחוזי רייטינג נמוכים במיוחד בכל הקשור לתעמולת הבחירות ששודרה בהם. המפלגות והפוליטיקאים העדיפו את שדה המשחק הזול יותר והיעיל פי כמה מאשר שידורים המוגבלים בזמן ובעת השידור - האינטרנט.

הרשתות החברתיות היוו חלק בלתי נפרד ממערכת הבחירות והמועמדים השונים נאבקו על הוצאת הסרטון המצחיק יותר, ויראלי יותר וכזה שיעסקו בו כמה שיותר אנשים. הבולטים בשימוש במדיה החדשה היו ראש הממשלה בנימין נתניהו שרתם למלאכה את איש התקשורת דידי הררי בסדרת סרטונים מצחיקים וויראליים ויו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט שכיכב בסדרת סרטוני ההיפסטר המתנצל.

לקראת סיום מערכת הבחירות ולקראת יום הבוחר עצמו הבא עלינו לטובה, בחרנו עבורכם את הסרטונים המצליחים ביותר שהופצו ברשת, מי יודע אולי תשתכנעו היום...

רוטציה?

הליכוד יצרו שני סרטוני אנימציה הלועגים ללבני והרצוג ומציגים אותם כפחדנים חסרי ניסיון וכילדים קטנוניים העוסקים כל הזמן במריבה על הרוטציה.

[embed]

]

הטלפון האדום

[embed]

]

ביבי בגן הילדים

סרטון משעשע במיוחד של נתניהו 'הגננת' שנאלץ להפריד בין נפתלי (משחק בטנקים) לבין יאיר (שהורס את החשבוניה). הסרטון הורד מהרשת באופן רשמי בשל השימוש בילדים כמציגים דבר האסור על פי החוק. אך למזלנו הוא הועלה לרשת על ידי אנשים פרטיים.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=9oYSt4eAHUM[/embed]

בייביסיטר

אחד הסרטונים המצחיקים ביותר של מערכת הבחירות הנוכחית, הסרטון בכיכובו של נתניהו שודר במדינות רבות ונתניהו קיבל תשבחות על יכולות המשחק שלו וההומור העצמי המושחז.

[embed]

]

לאיינט?

סרטון מוצלח נוסף מבית הליכוד, יצא כתגובה למתקפה התקשורתית נגד נתניהו ואשתו. ראש הממשלה לא מהסס להשתמש בהומור עצמי להזכיר גם על גלידת הפיסטוק שעוררה בעבר סערה תקשורתית גדולה כאשר פורסם שהיא נרכשת מתקציב בית ראש הממשלה.

[embed]

]

בנט ההיפסטר

נפתלי בנט פתח את מערכת הבחירות עם הסרטון הזה בו הוא מחופש כהיפסטר המתנצל על כל צעד ושעל. הקמפיין זכה להצלחה גדולה ודמותו של בנט המחופש זכתה לאזכורים רבים. הסרטון זכה גם לסרטון המשך משעשע.

[embed]

]

אורי אריאל אוהב גרעינים

כוכב משחק חדש התגלה במערכת הבחירות הנוכחית, שר הבינוי, אורי אריאל. בסרטון משעשע בו הוא מפצח ובונה גרעינים מגיעים אליו לביקור נציגי השב"כ, סליחה, עיתונאי הארץ. גם סרטון זה זכה לסרטון המשך אם כי מעט פחות מוצלח.

[embed]

]

חתונה אשכנזית

סרטון החתונה של מרצ עורר גיחוך רב בקרב הצופים שהתקשו להבליע את חיוכם אל מול הריקודים של חברי הכנסת של מרצ. קשה להעריך אם סרטון הבורקס של מרצ אכן יעניק לה מנדטים נוספים אך נראה שהומור עצמי הפך לנתון חובה במערכת הבחירות הנוכחית.

[embed]

]

אהרון מלך הבלונים

בוחרים בבלון של כחלון? אף מפלגה לא חתמה על הסרטון המשעשע של מלך הבלונים, אך התבטאויות דומות של נתניהו (מפלגות בלון) מאותה התקופה בה פורסם הסרטון מלמדות כי ככל הנראה הליכוד היה זה שעמד מאחוריו.

[embed]

]