בחירות באוויר: האם הרב אמסלם ירוץ ברשימתו של כחלון?

הרב חיים אמסלם נפגש לאחרונה עם משה כחלון וניהל עמו מגעים להצטרפות לרשימה, תמורת קבלת תיק הדתות ותמיכה בחוק הגיור

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 02/12/14 16:13 י בכסלו התשעה

בחירות באוויר: האם הרב אמסלם ירוץ ברשימתו של כחלון?
פרטי, צילום: פרטי

האם הרב חיים אמסלם ירוץ ברשימתו החדשה של משה כחלון? בעוד הבחירות יוצאות כפי הנראה לדרך, מחממים הצדדים השונים מנועים ומנהלים מגעים אינטנסיביים בנוגע להצטרפות למפלגות החדשות והישנות.

לאחרונה פגש השר לשעבר משה כחלון בסודיות את הרב חיים אמסלם במסגרת מו"מ לשילובו ברשימתו לכנסת. הפגישה התקיימה לפני כחודש לאחר ישיבה של חברי התנועה לאיכות השלטון בו חברים שניהם, על בחירת אבירי התנועה לשנת 2015. הרב אמסלם וכחלון שוחחו למעלה משעה ב-4 עיניים, בו דרש מכחלון הבטחה לתיק הדתות, ותמיכה בחוק הגיור.

גם בבית היהודי המרוץ לרשימה לכנסת נפתחה, זאת שכרגע נקבע תאריך לפריימריז לבחירת יו"ר המפלגה בלבד. היום הודיעו העיתונאית סופיה רון מוריה ומנכ"ל 'מעייני הישועה' אביחי בוארון כי יתמודדו על מקום ברשימה. על פי ההערכה, יצטרפו עוד לא מעט מתמודדים וגם כאלו שאינם מתמודדים.

בתוך כך, בבית היהודי מתמודדים גם עם צרות מבית, כשעל הפריימריז מעיבה העובדה שעדיין אין איחוד בין הבית היהודי לנפתלי בנט. היום בבוקר תקף השר אורי אריאל את תקומה, על רקע דרישתה לשריונים ואמר "יש גבול לכמה אפשר לוותר ושיואילו בטובם לרדת ממרום קדושתם ולהתמודד כמו אחד האדם, כמו '"סתם אנשים" פוליטיקאים כמונו "לא נחשבים". זה לא מקובל עלי ולא יסחטו אותנו".

"אנחנו נכנסים לתקופת הטרפת המצויה. גם אצלנו מתחילה תקופה של מתח" אמר אורבך והוסיף "למה מוטי יוגב ויוני שטבון צריכים להתמודד בפריימריז וזבולון כלפה ואורית סטרוק צריכים להיות ברשימה בלי פריימריז, מה ההבדל למען השם? אני מקווה שהם יתגברו על היצר הישן הזה של 'נראה לכולם', כבר ראינו ב-2009 פילוג קלקלני שגרם לארבע שנים פוליטיות אבודות לציונות הדתית. אפשר להגיע להסכם אבל לא להסכם שהוא יהיה הסכם של סחיטה, פשוט לא הגיוני, אין הצדקה שגוף אחד יבחר בצורה כזאת וגוף אחר שהוא כל כך דומה לו או אנשים שהם כל כך דומים יקבלו את מקומיהם בלא מאמץ", אומר אורבך בגלי ישראל.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן