ב'חותם' טוענים: משרד החינוך משקר ומתקצב עמותה רפורמית

בארגון הרבנים מציגים מסמכים רשמיים של משרד החינוך, שבחלקם הם מכחישים כל קשר לעמותה רפורמית ובחלק אחר מוצגים מאות אלפי השקלים שהעבירו לה

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/03/17 12:49 יז באדר התשעז

ב'חותם' טוענים: משרד החינוך משקר ומתקצב עמותה רפורמית
לעמ, צילום: לעמ

בארגון רבני חותם טוענים כי משרד החינוך משקר בהכחשותיו, לפיהן הוא לא מתקצב עמותות המזוהות עם התנועה הרפורמית. לטענתם בידיהם נתונים רשמיים של המשרד המוכיחות שבעבר הועברו להן מאות אלפי שקלים.

כבר תקופה ארוכה שב'חותם' טוענים כי משרד החינוך מקיים אי אלו קשרים עם התנועה הרפורמית ובספטמבר 2016 הם פנו למשרד בשאילתא בנושא ובנוסף ביקשו שורת נתונים רשמיים בנושאי תקצוב עמותות.

בתשובה שקיבלו מהממונה על יישום חוק חופש המידע במשרד החינוך נמסר כי "עמותת תל"מ - תנועה ליהדות מתקדמת בישראל, אינה מקבלת תמיכות מהמשרד ואין עמה כל התקשרות אחרת".

(צילום: חותם)

בארגון אומרים שהכחשות משרד החינוך אינן עולות בקנה אחד עם המציאות שמשתקפת מנתונים רשמיים שקיבלו מהגורם אליו פנו. באחד המסמכים מופיעה שורת תקציב בגובה 180,999 ש"ח שהועברו לעמותת תל"ם במסגרת תקצוב מרכזים להעמקת החינוך היהודי בבתי ספר ממלכתיים.

בנוסף לכך, בספר התקציב של משרד החינוך מופיע כי בשנת 2015 העביר המשרד לתנועת ליהדות מתקדמת סכום של 235 אלף שקלים ואילו בשנת 2014 הועברו לתנועה 459 אלף שקלים. יש לציין שלאחרונה פרסמו ב'חותם' דו"ח ובו סקירה על תכנית 'תרבות יהודית ישראלית' של משרד החינוך. במסמך נטען כי במסגרת ספר לימוד של התנועה הרפורמית שאישר משרד החינוך, ישנה חשיפה לתכנים רפורמיים והפניות ללמידה באתרי שמאל קיצוני.

(צילום: חותם)

מארגון חותם נמסר בתגובה: "צר לנו שמשרד החינוך מאפשר לקבוצת מיעוט הנמצאת בשוליים של החברה הישראלית, להשפיע על החינוך של ילדי ישראל. רובו של הציבור, כולל בחינוך הממלכתי, מעוניין ביהדות אוטנטית ולא בחיקויים הבאים לידי ביטוי בתכנית תרבות יהודית ישראלית ושאר שיתופי הפעולה עם התנועה הרפורמית. אנו מציעים למשרד החינוך להנפיק נתוני אמת בהתאם לחוק חופש המידע ולא לנסות להסתיר את האמת מהציבור".

במשרד החינוך בחרו שלא להגיב לטענות.