בזמן ביקור אובמה: שכונה בגוש עציון תקרא על שם פולארד

שכונת הקראוונים ביישוב כרמי צור תקרא על שמו של המרגל הישראלי הכלוא בארה"ב, כדי להעלות את המודעות לשחרורו. ח"כ מועלם: "חובתנו הציבורית להירתם ולפעול למען שחרורו"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 19/03/13 11:57 ח בניסן התשעג

בזמן ביקור אובמה: שכונה בגוש עציון תקרא על שם פולארד
יחצ, צילום: יחצ

בעת שנשיא ארה“ב ברק אובמה ינחת בישראל, בגוש עציון יקראו לשכונת קראוונים ביישוב כרמי צור על שמו של המרגל הישראלי יונתן פולארד הכלוא בארה“ב, כדי להעלות את המודעות לשחרורו. לטקס הוזמנה גם אסתר, רעייתו של פולארד וח“כ שולי מועלם מ“הבית היהודי“, אשר שיגרה לפני שבוע מכתב תמיכה ליו“ר המועצה דוידי פרל, לקראת המהלך.

”אני מודעת לגודל הציפייה בקרב הציבור הישראלי מהביקור, לצערי עם כל ההתרגשות והתכונה הרבה ובמיוחד ערב חג הפסח אנו בני החורין צריכים לדרוש מהנשיא אובמה להביא לשחרורו של יונתן פולארד מהכלא לאחר 28 שנה“, כתבה מועלם, ”במסגרת המאמצים הגדולים אשר נעשים באחרונה ובהם הגברת הלחץ והעלאת הנושא לסדר היום הציבורי וכתושבת גוש עציון מצאתי לנכון להציע לך שבזמן ביקורו של הנשיא בישראל תכנס את חברי מליאת גוש עציון ותאשר קריאת רחוב בשמו של יונתן פולארד מתוך הערכה ותקווה עמוקה כי יונתן ישוחרר בהקדם ואף יוכל לבוא ולחנוך יחד עמנו את הרחוב על שמו בבריאות טובה".

יש לציין כי המחווה עבור פולארד היא צנועה למדי כעת, כיום ישנם בשכונה כעשרה קרוואנים אך בחודשים האחרונים, מגבשים במועצת גוש עציון תוכנית לבניית הרחבה בת עשרות בתי מגורים במקום, זאת בכפוף לאישור המינהל האזרחי שבודק בימים אלה את הבעלות על הקרקע במקום במסגרת "צוות קו כחול".

(צילום: תמרה,ויקיפדיה עברית)

שלשום התכנסה מליאת המועצה האזורית גוש עציון ודנה ביוזמה לקריאת השכונה על שם פולארד, יוזמה אשר הגיעה דווקא מצידה של חברת הכנסת שולי מועלם מ"הבית היהודי", תושבת גוש עציון בעצמה. המליאה אישרה פה אחד את ההצעה ובכך נסללה הדרך להכרזה שתתקיים מחר.

ראש המועצה דוידי פרל הסביר אתמול את הרקע להחלטה ואמר כי "יש בכרמי צור קבוצת תושבים שהנושא של יהונתן פולארד מאוד קרוב לליבם. כולנו לוקחים חלק במאבק להעלאתו ארצה. מדי שבת אנחנו מתפללים עבורו והגענו למסקנה שעכשיו בזמן שהנשיא אובמה נמצא כאן, צריך להרים קול גדול ולומר לו 'תן ליהונתן לבוא הביתה'".

ח"כ שולי מועלם הדגישה כי היא ”רואה חשיבות רבה והוספת נדבך בפעילות זאת על ידי קריאת רחוב לכבודו של יונתן פולארד אשר מסר את עצמו למען עם ישראל וחובתנו האישית והציבורית להירתם ולפעול למען שחרורו".