בזכות הפייסבוק: פעילי "ישראל שלי" יפקדו קברי אלמונים

באמצעות עמוד הפייסבוק של התנועה התגייסו מאות פעילים שיפקדו ביום הזיכרון את קבריהם של חללי צה"ל, ניצולי שואה שנפלו במלחמת העצמאות מבלי שהותירו אחריהם שריד

חדשות כיפה אורי פולק 08/05/11 00:00 ד באייר התשעא

בזכות הפייסבוק: פעילי "ישראל שלי" יפקדו קברי אלמונים
ישראל שלי, צילום: ישראל שלי

חברי תנועת "ישראל שלי" התגייסו באמצעות הרשת החברתית "פייסבוק" כדי לפקוד את קבריהם של מאות חיילי צה"ל, ניצולי שואה, שנפלו במלחמת העצמאות מבלי שהותירו אחריהם שריד. הפעילים יגיעו לקברים ויניחו מכתב ופרח ויגידו קדיש לעילוי נשמתם.

בעמוד הפייסבוק של "ישראל שלי" חברים כ-50,000 חברים, אשר הגדירו את הפעילות כ"אחת הפעולות החשובות ביותר" שיזמה התנועה למן הקמתה. בפוסט מיוחד שפורסם בדף הפייסבוק של הקבוצה נכתב: "לא ניתן שקברי גיבורים אלו יישארו מיותמים".

בימים האחרונים פורסמה באתר התנועה רשימת חללי "הנצר האחרון" מתוך אתר ההנצחה "יזכור" של משרד הביטחון, מחולקים לפי בתי העלמין הצבאיים ברחבי הארץ. חברי הקבוצה נתבקשו לבחור את שמות הנופלים שאל קבריהם הם מתכוונים לעלות היום ומחר, לפרסם את השמות כדי שיהיה ניתן לחלק המשימה בין כל חברי התנועה, לרכוש פרחים, לכתוב גלויה או מכתב אישי ולהניח אותם על קבריהם של נופלי מערכות ישראל הבודדים.

נכון לעכשיו, מאות חברי התנועה כבר הודיעו כי ייטלו חלק בפרויקט הייחודי והמרגש ויגיעו לקברי חללי "נצר אחרון" בבית העלמין בנתניה, בנחלת יצחק בתל-אביב, החלקה הצבאית בבית העלמין סגולה בפ"ת, בית הקברות בנהריה, בית העלמין הצבאי בהר הרצל, בבית הקברות בכפר ורבורג, החלקה הצבאית בבתי הקברות בקרית אתא, בקיבוץ דורות, בבאר טוביה ובעוד שורה ארוכה של בתי עלמין צבאיים ברחבי הארץ.

חברי התנועה יפרסמו בעמוד הפייסבוק האישי שלהם ובעמוד הפייסבוק של התנועה את הפרטים ואת תמונתם של הנופלים שאת קבריהם יפקדו. איילת שקד, מראשי "ישראל שלי", אמרה היום כי "אנו רואים לעצמנו חובה כפולה ומכופלת לזכור אותם, ולפקוד את קבריהם ביום הזיכרון. בזכות חברי התנועה המתגוררים בכל רחבי הארץ נוכל להגיע למרבית חללי נצר האחרון בבתי העלמין השונים ולחלוק להם כבוד ביום הזיכרון הקרוב. זהו המעט שאנו יכולים לעשות עבור אותם גיבורי ישראל".