בוכריס יזומן לשימוע שלאחריו יוחלט האם יועמד לדין

החקירה בעניינו של תא"ל בוכריס הגיעה לסיומה והממצאים הועברו לפרקליט הצבאי הרשמי שיזמן את בוכריס לשימוע שלאחריו יוחלט באופן סופי האם יוגש נגדו כתב אישום ובאילו סעיפים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 15/05/16 09:40 ז באייר התשעו

בוכריס יזומן לשימוע שלאחריו יוחלט האם יועמד לדין
פלאש 90, צילום: פלאש 90

חקירת מצ"ח בעניינו של הקצין, אופק בוכריס, הסתיימה בימים האחרונים, וחומריה הועברו לבחינת הפרקליט הצבאי הראשי, תא"ל שרון אפק. כשעל פי חלק מההערכות אותן העלה אמש כתב ערוץ 2, גיא פלג, יואשם בוכריס בעבירת אונס, לעומת טענות שעולות ב'ישראל היום' כי עדיין לא ידוע כלל האם יוגש נגדו כתב אישום ועל אילו סעיפים.

על פי הדיווחים, לאחר שיגבש תא"ל אפק חוות דעת בעניין חומרי החקירה שהועברו אליו, הוא יזמן את בוכריס לשימוע לפני הגשת כתב אישום. ההערכה היא שהשימוע יתקיים בתוך כשלושה שבועות עד חודש.

במצ"ח ציינו כי לאחר סיום החקירה הועברו חלק מממצאיה גם לפרקליטיו של תא"ל בוכריס, לקראת הגעתו לשימוע.

כזכור, אופק בוכריס נחקר בחשד לחמישה מקרים של אונס חיילת ששירתה תחת פיקודו בעת ששימש מפקד חטיבת גולני לפני כארבע שנים וחצי. הקצין הכחיש את החשדות המיוחסים לו מכל וכל וטען כי הן הועלו כדי למנוע את קידומו.

חקירתו של בוכריס נפתחה במהלך חודש מרץ האחרון, לאחר שהחיילת התלוננה במצ"ח. במסגרת חקירתה מסרה החיילת את שמה של קצינה נוספת, בדרגת רס"ן, שזומנה לחקירה והעידה כי תא"ל בוכריס הטריד אותה מינית. התלונה במצ"ח הוגשה זמן קצר ביותר לפני שבוכריס היה אמור להיכנס לתפקיד החדש של ראש חטיבת המבצעים במטה הכללי של צה"ל. לנוכח התלונה הושעה בוכריס מתפקידו עד לסיום ההליכים בעניינו, והרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, ביטל את מינויו לתפקיד רח"ט המבצעים.

במהלך תקופת החקירה הודלפו ממנה פרטים. בין השאר, הדליפו עורכי הדין של המתלוננות כי התקשרו אליהם מהתביעה הצבאית ומסרו להם כי בוכריס יצא דובר שקר בבדיקת הפוליגרף שנערכה לו במצ"ח כמו כן נטען בכלי התקשורת שבוכריס הודה בחלק מהאשמות דברים אלו הוכחשו מכל וכל על ידי עורכי הדין של בוכריס שטענו כי מדובר בהדלפות שקריות שנועדו להשפיע על הדיווח התקשורתי ולהשחיר את מרשם.