בוחן פתע למועצות הדתיות: ת"א וראשון לציון מצטיינות בהליך הרישום לנישואין

המשרד לשירותי דת ערך בוחן פתע סמוי למועצות הדתיות בישראל, כדי לבדוק את רמת השירות שהן מעניקות לזוגות שמבקשים להרשם לנישואין. כל התוצאות

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 10/03/13 15:10 כח באדר התשעג

בוחן פתע למועצות הדתיות: ת"א וראשון לציון מצטיינות בהליך הרישום לנישואין
ori, צילום: ori

המשרד לשירותי דת השלים באחרונה בוחן פתע שנערך בשבועות האחרונים במועצות הדתיות ברחבי הארץ, כשמספר זוגות נשלחו כדי להירשם לנישואין - כלקוחות סמויים שנשלחו על מנת לבדוק רמת השירות, עמידה בנהלים ותפקודן של המועצות הדתיות.

מטרת הפעילות הסמויה, שהתקיימה באמצעות חברת MARKETEST, הייתה לבחון את השירות הניתן מרשם הנישואין ולדמות תהליך של קבלת שירות ככל תושב אחר. בסיום התהליך דיווחו הזוגות על חווית השירות, תוך התמקדות בפרמטרים חזות ,אופן קבלת פנים ופרידה, אדיבות וסובלנות, יחס אישי, מקצועיות ושביעות רצון כללית. בעקבות הפרויקט קיבל המשרד לשירותי דת מדד מהימן על איכות שירות המועצות הדתיות ונקודות ספציפיות לשיפורו.

למיזם נבחרו באופן רנדומאלי 8 מועצות דתיות מכל רחבי הארץ, כשהתרחיש התרחיש שנקבע בפרויקט קבע כי הזוגות יגיעו למועצות בשעות הפעילות ויבחנו את תהליך הרישום לנישואין, בהתמקדות על השירות המתקבל מהרשם. הזוגות לא עברו תדרוך או הכוונה מראש, אלא נשלחו כאשר ברשותם מידע בסיסי ביותר.

מתוצאות הפרויקט הוסק כי רמת השירותיות היא ברמה גבוהה ברוב המועצות הדתיות מלבד בעיות נקודתיות ההתרשמות הפתיעה אפילו את הסוקרים. הציונים היו בין 69-99 כשהמועצות הדתיות המצטיינות היו תל אביב וראשון לציון.

אביגדור אוחנה, מנכ"ל המשרד לשירותי דת, אמר כי "התוצאות בהחלט הפתיעו אותי לטובה, אולם אנו יודעים שתוצאות הגיעו כתוצאה מתהליכים ממשוכים של רה-ארגון, הטמעת השירות לאזרח כערך עליון והתמקצעות של אנשי הניהול במועצות הדתיות. אמנם, טרם הגענו לרמה האופטימאלית ביותר ובהחלט יש עוד מקום לשיפור אך, התוצאות מצביעות על כך שאנו בדרך הנכונה".