בוועדת חוץ וביטחון טוענים: בן דהן ממחזר הודעות

האם סגן השר בן דהן מנסה לגנוב קרדיט? יום לפני שהיה אמור להתקיים דיון בוועדה לענייני יו"ש התגאו בלשכת השר בן דהן על תקציב שכבר אושר לפני חודש וחצי ו"מחזרו את ההודעה". מלשכת סגן השר נמסר בתגובה: משרד הביטחון הוציאו את ההודעה

חדשות כיפה משה מאירסדורף 23/01/17 11:45 כה בטבת התשעז

בוועדת חוץ וביטחון טוענים: בן דהן ממחזר הודעות
Danielle Shitrit, פלאש 90, צילום: Danielle Shitrit, פלאש 90

לפני שבוע פרסמו בלשכתו של ח"כ מוטי יוגב, המשמש כיו"ר ועדת המשנה לענייני יו"ש בוועדת חוץ ובטחון כי היום (ב) תתקיים וועדה שתדון על מרכיבי תקציב הבטחון ליו"ש.

מה רבה הייתה הפתעתם שאמש התראיין סגן השר בן דהן לערוץ 7 במקביל להוצאת ההודעה בה בישרו כי אושר תקציב בדיוק לנושא עליו הייתה אמורה להתקיים הישיבה: כי "סגן שר הביטחון, אלי בן דהן, ומנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אודי אדם, סיכמו בימים האחרונים על הגדלה משמעותית של תקציב מרכיבי הביטחון בישובים. התקציב מיועד לכ-600 ישובים בגבול הצפון, ברמת הגולן, בעוטף עזה, ביהודה ושומרון ובאזורים מאוימים נוספים ברחבי הארץ".

בן דהן אמר לערוץ 7 בין השאר: "היום אנחנו מביאים בשורה לטובת ההתישבות ביהודה ושומרון ובכלל בארץ, בכל קווי העימות. אנחנו מגדילים את תקציב הביטחון ב-75% לטובת מרכיבי בטחון לטובת ההתישבות. מהם מרכיבי בטחון? כלי רכב לרבשצים, תאורת כבישים, תאורת צמתים כדי שההתישבות בכל הארץ תרגיש בטוחה יותר ותרגיש שיש מי שדואג להם".

מלשכתו של סגן השר בן דהן נאמר בתגובה כי "משרד הביטחון הוציא את ההודעה" אך גם בדף הפייסבוק שלו בישר בן דהן היום בבוקר, שעתיים לפני פתיחת הישיבה כי הם "עושים היסטוריה ודואגים לביטחון אזרחיי מדינת ישראל ומגדילים ב-75 אחוז את התקציב".

(צילום: צילום מסך)



על התוספת, שכבר אושרה בוועדה לאחר עבודה מאומצת של חודשים ארוכים, אמר מנהל ועדת חוץ וביטחון מר שמואל לטקו כי היא אושרה כבר בדצמבר: "הדברים עמדו לנגד עיניהם של חברי ועדת חוץ וביטחון שאישרו את תקציב הביטחון לפני כמה חודשים. עשו על סעיף זה אפילו דיון והיתה הצבעה. אנחנו קמים הבוקר, רואים הודעה שאומרת ש'בימים האחרונים' לא בדצמבר, ישבו סגן שר הביטחון ומנכ"ל משרד הביטחון וסיכמו על הגדלה משמעותית של התקציב במרכיבי ביטחון, אני שואל אם מעבר למה שאושר כבר בדצמבר יש שקל נוסף?"

לדברי יוגב, התקציב עליו מדבר בן דהן אושר כבר בחודש דצמבר במסגרת דיוני התקציב והדיון שמתקיים היום היה אמור להיות מעבר למה שכבר אושר: "לאחר שהוצאנו שבוע שעבר דיווח על כך שמתקיימת היום ועדה בנושא, וגם אתמול הודעה לכתבים ולתקשורת, אנחנו מקבלים בדרך לכאן דיווח שמשרד הביטחון אישר תוספת תקציבית במרכיבי ביטחון. אני מוכרח לומר שמדובר בשורה תקציבית שהיתה ידועה לנו גם קודם ואיני יודע למה טרחו להוציא הודעה הבוקר".

(צילום: באדיבות המצלם)

נציג משרד הביטחון הגיב לדברים ואמר שהם אישרו את התכנית. בתגובה ענה לו מנהל הועדה "אז הם אישרו את התכנית שאושרה בדצמבר, אז אין שקל חדש".

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=yj-5pqXEsOw[/embed]

ח"כ מוטי יוגב הסביר ל'כיפה' כי התקציב המוגדל שאושר כבר מזמן היה ידוע לכולם, והדיון היום בוועדה היה אמור לעסוק בצרכים נוספים שאינם נכללים בתקציב המדובר: למרות התקציב המבורך שאושר כבר על סך 105 מיליון ש"ח יש צרכים נוספים שעלו ממערכת הביטחון ונוגעים לעוד מרכיבים חשובים בהגנה על הביטחון. יש גדרות חלודים, תאורה שלא עובדת, מחסור ברכבי בטחון ועוד. להערכת פיקוד מרכז ופיקוד העורף חסרים עוד, חוץ מהתקציב שאושר בדצמבר 50 מיליון ש"ח לאזור יהודה ושומרון, ועוד 50 מיליון ש"ח לשאר הארץ. צריך לזכור שבשנה החולפת היו חדירות ליישובים בהם נרצחו בן השאר דפנה מאיר הי"ד והלל אריאל הי"ד ויש חשיבות עליונה לסגור את הפערים הללו".

תגובת משרד הביטחון עדיין לא התקבלה ונפרסם אותה כשתגיע.