בודק אופציות: אורי אריאל ערך פגישה אישית עם יוני שטבון

משיקולי לו"ז, הודיע אריאל כי לא יוכל להיפגש עם בנט עד יום ראשון, אבל עם יוני שטבון הספיק להיפגש הבוקר בירושלים. הפילוג בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי נראה קרוב מתמיד

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/12/14 12:33 יט בכסלו התשעה

בודק אופציות: אורי אריאל ערך פגישה אישית עם יוני שטבון
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הבוקר (ה'), נחת יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט בישראל, לאחר שבוע בארצות הברית. מכיוון שישנו רצון להתקדם בנושא האיחוד בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי, ניסו שני הצדדים לארגן פגישה בין בנט, לבין יו"ר האיחוד הלאומי אורי אריאל עוד היום. למרות שאיחוד בין המפלגות דחוף במיוחד, הודיע השר אריאל כי לא יוכל להיפגש עם בנט בשל סיור בצפון, ופגישה בין השניים נקבעה ליום ראשון הקרוב.

אריאל אומנם הודיע שלא יוכל להיפגש עם בנט, אך מסתבר שעם חבר הכנסת יוני שטבון דווקא היה לו זמן, ול'כיפה' נודע כי השניים נועדו הבוקר בבית מלון בירושלים. שטבון, כזכור, היה מתנגד חריף ביותר לבנט בצמתים שונים בעבר, בין היתר הנהיג את המרד נגד בנט בנושא חוקת המפלגה החדשה, וכן הצביע נגד עמדת הבית היהודי בנושא הגיוס. לא ברור האם אכן הייתה פגישה זו בנושא האיחוד בבית היהודי, אך אין ספק שאריאל מחפש אופציות נוספות מעבר לאיחוד בין המפלגות

בשעה 12 בלילה לא יוכלו יותר מפלגות להתפלג, ועל כן הדיונים בנוגע לחיבור עתידי של האיחוד הלאומי עם גורמים כגון אלי ישי תופסים תאוצה. האיחוד הלאומי עצמם לא מחוייבים להתפצל עדיין מהבית היהודי, שכן מדובר בפועל בשתי תנועות נפרדות, אך אם ברצונם לשתף פעולה עם אלי ישי או גורמים נוספים ממפלגות אחרות, הם יאלצו להכריע על כך בימים הקרובים.

בעוד אריאל מאשים את הבית היהודי בסירוב להגיע לאיחוד, נראה שהוא בודק את האופציות בעצמו, ובעוד פגישה עם בנט יכולה לחכות ליום ראשון, הפגישה עם שטבון, מסתבר, דחופה הרבה יותר. לפני מספר ימים נפגש אריאל גם עם אלי ישי, ובעוד שבלשכתו של אריאל הכחישו כי מדובר במפגש לצורך פיצול, ניתן להניח שמדובר בגישוש מצד אריאל לקראת ריצה אפשרית יחד.

מלשכתו של השר אורי אריאל נמסר כי לא תוכננה פגישה בין אריאל לבנט, ובין הצדדים מתנהלים מגעים לפגישה בתחילת השבוע. בנוגע לפגישתו של אריאל עם שטבון סירבו בלשכתו להגיב.

לשכת ח"כ יוני שטבון: "חבר הכנסת שטבון, יו"ר פורום השכונות, ושר הבינוי אורי אריאל נפגשים בקביעות כמדי חודש בעניין פורום השכונות וקידום פרויקטים בשכונות המצוקה בישראל. הפגישה אמורה הייתה להתקיים ביום ראשון, אך היות וחבר הכנסת שטבון יוצא לסיור שטח בדרום הפגישה הוקדמה להיום".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן