בוגרת תיכון פלך תהיה הנווטת הדתייה השנייה בתולדות צה"ל

שמונה חודשים לאחר שתמר אריאל מצאה את מותה במפולת השלגים בהימלאיה תקבל ר', בוגרת תיכון פלך ובת הציונות הדתית את כנפי הטייס ותהיה לנווטת הדתייה השנייה בתולדות צה"ל

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 22/06/15 10:09 ה בתמוז התשעה

בוגרת תיכון פלך תהיה הנווטת הדתייה השנייה בתולדות צה"ל
Ofer Zidon, פלאש 90, צילום: Ofer Zidon, פלאש 90

שמונה חודשים לאחר שתמר אריאל מצאה את מותה במפולת השלגים בהימלאיה, תקבל ביום חמישי הקרוב ר', תושבת פסגת זאב בירושלים ובוגרת תיכון פלך, את כנפי הטייס ותהפוך לנווטת הדתייה השנייה בתולדות צה"ל, כך מובא הבוקר (ב') בידיעות אחרונות.

ר' (22) גדלה בשכונת פסגת זאב בירושלים, הבכורה מתוך שלושה ילדים, למדה בבית הספר 'אור תורה' ולאחר מכן בתיכון פלך. לאחר סיום לימודיה למדה שנה נוספת במדרשת לינדנבאום.

"היא ידעה שהיא לא רוצה לעשות שירות לאומי וכבר בכיתה ט' אמרה שהיא מתכוונת להתגייס לקורס טיס", סיפרו הוריה, ואביה הוסיף כי על מנת להתמודד עם הלחץ סיפקו לה ההורים רמזים מפרשת השבוע או מההפטרה לכך שהיא תעבור עוד שלב בטיסות המבחן.

"היא מקפידה לצום את כל הצומות, קמה לפני הזמן להתפלל בבית־הכנסת ופעם בשבוע מקיימת שיעור טלפוני בתלמוד בבלי עם הרב שלה שוקי רייך", סיפרו ההורים. "היא לא מתחמקת ממטלות שהיא צריכה לבצע בגלל שהיא דתייה".

ר' הכירה את תמר אריאל ז"ל שהייתה המ"כית שלה בגיבוש הטייס וראתה בה מודל לחיקוי. "ר' חזרה הביתה וסיפרה לנו על תמר. כולנו שמענו עליה עוד קודם וידענו שהיא הדתייה הראשונה שעומדת לסיים קורס טיס", סיפר אביה. לדברי ההורים ר' קיבלה קשה את הידיעה על מותה של אריאל. "תמר הייתה כמו אחות גדולה של ר' ונתנה לה עצות וטיפים", סיפרה ענת אריאל, אמה של תמר. "העובדה ששתיהן דתיות קירבה ביניהן. מאז השבעה אנחנו מלווים את ר' ומייחלים להצלחתה ואנחנו שמחים מאוד בשבילה".