בוגרי "נתיב מאיר" נגד הענקת פרס ישראל לרב דרוקמן

בוגרי הישיבה טוענים כי התנהלותו של הרב דרוקמן בפרשת הרב קופולוביץ', לאחר שזה אפשר לו להמשיך לנהל את הישיבה חרף עדויות על הטרדות מיניות שביצע, הופכות אותו "לא ראוי לפרס"

חדשות כיפה אורי פולק 12/03/12 10:47 יח באדר התשעב

בוגרי "נתיב מאיר" נגד הענקת פרס ישראל לרב דרוקמן

בוגרי ישיבת "נתיב מאיר" בירושלים פנו אתמול (א') לשר החינוך גדעון סער, בבקשה לבטל את הענקת פרס ישראל למפעל חיים לרב חיים דרוקמן, ראש ישיבת "אור עציון" ומרכז ישיבות "בני עקיבא", זאת בשל אופן התנהלותו של הרב דרוקמן בפרש. הרב קופולוביץ'.

במסגרת הפרשה, שהחלה בשנת 1997, הרב זאב קופולוביץ', ראש ישיבת "נתיב מאיר" דאז, ביצע מעשים מגונים בתלמידיו. לאחר חשיפת הפרשה הורשע הרב קופולוביץ' בביצוע מעשים מגונים ובמסגרת עסקת טיעון נגזרו עליו 3.5 שנות מאסר. התלמידים טוענים במכתב לשר החינוך כי על אף התלונות שהגיעו לידי הרב דרוקמן בזמנו, הוא החליט שלא לערב את המשטרה ואפשר לו לשוב ולנהל את הישיבה התיכונית לאחר תקופה קצרה בה עזב את תפקידו.

היועץ המשפטי לממשלה דאז, אליקים רובינשטיין, כתב לרב דרוקמן מכתב נזיפה בשל התנהלותו, בו נכתב כי "קשה להטיל ספק שלו דווחו, כמתחייב בחוק, המעשים המיוחסים לרב קופולוביץ', היו נמנעים מעשים קשים נוספים. משלא ניתן אמון בדברי התלמידים ולא דווח על כך בחוק, לא רק נחסמה האפשרות להפסיקם, אלא שהדעת נותנת כי נגרמה פגיעה נוספת בתלמידים שלא נענתה זעקתם לעזרה".

במכתב הנזיפה כתב רובינשטיין כי "מי שיש לו יסוד סביר לחשוב כי נעברה בקטין עבירה, עליו לדווח על המידע בפני מי שמוסמכים לחקור... הדברים אמורים במיוחד כשנודע הדבר לאדם המהווה סמכות רוחנית או חינוכית, אשר לו אחריות לקטין ומשחובתו ככזה להיות קשוב שבעתיים לתלונותיו".

במכתב ששיגרו בוגרי הישיבה, בעקבות ההחלטה על הענקת פרס ישראל לרב דרוקמן, הם ביקרו את התנהלותו של הרב וכתבו כי הם "חושבים שאדם שהסתיר מרשויות מדינת ישראל פושע מין שהתעלל בקטינים אינו ראוי לקבל את פרס ישראל".

הרב דרוקמן סירב להגיב לדברים. ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי מכתב שכזה טרם התקבל במשרד.