בובת פינוקיו ודגלי ישראל: סטודנטים באוניברסיטת ת"א נגד הנכבה

כ-70 סטודנטים הפגינו היום מול בימת הטקס לציון יום הנגבה, שקיימו סטודנטים ערבים בקמפוס של אונ' תל אביב: "נעמוד פה בגאווה ונתמוך בקיומה של מדינת ישראל"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 15/05/16 13:21 ז באייר התשעו

בובת פינוקיו ודגלי ישראל: סטודנטים באוניברסיטת ת"א נגד הנכבה
ינאי כהן ואמונה קלמן, צילום: ינאי כהן ואמונה קלמן

עם בובת פינוקיו ענקית, עמדו היום בשעות הצהריים כ-70 סטודנטים והפגינו מול בימת הטקס לציון יום הנכבה באוניברסיטת תל אביב.

אמונה קלמן, יו"ר תא סטודנטים "ישראלים" של מפלגת הבית היהודי בקמפוס, אמרה ל'כיפה' כי אין זו הפעם הראשונה שמתקיימת ההפגנה נגד הטקס שחל בשנים שעברו, אך עדיין אי אפשר לעמוד מנגד:" אנחנו לא ניתן לסטודנטים שנהנים מהטבות במדינה אך קוראים להשמדת מדינת ישראל, לעמוד פה בקמפוס באונ' תל אביב ולהפגין לזכר הנכבה".

קלמן הוסיפה ואמרה, יחד עם שאר המפגינים של תאי הסטודנטים של 'אם תרצו' ו'הליכוד' כי בזמן הטקס, קראו המשתתפים לקיצה של מדינת ישראל היהודית: "אנחנו נעמוד פה בגאווה ונתמוך בקיומה של מדינת ישראל".

בובת הפינוקיו, שעמדה בהפגנה, הייתה חלק ממיצג ה"שקר" של 'אם תרצו', שניסו להעביר המפגינים בתגובה לטקס. בחלק מהשלטים שנשאו המפגינים, נכתב כי גם היהודים הם פליטים שגורשו מארצות ערב.

בטקס עצמו הוצגו עדויות מערבים שגורשו או ברחו מהארץ בזמן מלחמת העצמאות, והמשתתפים עמדו לכבודם דקת דומיה. בינהם היו גם חברי הכנסת מהרשימה המשותפת, ג'מאל זחאלקה, חנין זועבי, יוסף ג'בארין ויו"ר ועדת המעקב, מוחמד ברכה.

(צילום: ינאי כהן ואמונה קלמן)