בהתיישבות נערכים לספטמבר: צעדות עממיות של נשים וילדים

ההכרזה הצפויה על מדינה פלסטינית ב-20 בספטמבר, הביאה את ארגוני הימין לשינוי כללי המשחק. מול צעדות הפלסטינים יצעדו גם המתיישבים ובהם נשים וילדים

חדשות כיפה אורי פולק 01/09/11 09:05 ב באלול התשעא

בהתיישבות נערכים לספטמבר: צעדות עממיות של נשים וילדים
תמונת אילוסטרציה יחצ, צילום: תמונת אילוסטרציה יחצ

ביהודה ושומרון נערכים להכרזה הצפויה על מדינה פלסטינית ב-20 בספטמבר בעצרת האומות המאוחדות. מחשש לעימות ובמקביל לדיווחים על כוונתם של הפלסטינים לצעדות המוניות אל עבר ההתיישבות ביהודה ושומרון, נערכים גם המתיישבים לצעדות עממיות דומות - מחוץ לגדרות היישובים.

תחת הכותרת "ספטמבר מאיום להזדמנות - משנים את כללי המשחק", התייחסו מספר ארגוני ימין להכנות לקראת ההכרזה הפלסטינית, בו נכתב כי "אם נהיה ספונים ביישובים - הפסדנו את המערכה. נפרוץ את הגדרות וננוע קדימה אל המרחבים האין סופיים ביהודה ושומרון". כוונת המתיישבים היא לצאת באלפים אל מול הפלסטינים ולנצח את דעת הקהל. "לא עוד לוחמי מג"ב אל מול ילדים ונשים ערביות - אלא ילדים מול ילדים, נערים מול נערים, ונשים מול נשים- כך נהרוס את אפקט ספטמבר ונשנה את המשוואה", קובעים המתיישבים.

"מערכת הביטחון התעלמה זמן רב מהצורך לשתף את ההתיישבות בהיערכות לקראת ספטמבר", נטען במסמך, שמציין כי "לרשותנו עומד כוח של 330 אלף תושבים, כיתות כוננות, רכזי ביטחון והכרת השטח. ההבנה היא כי זה ביתנו ואם לא נפעל להגן עליו איש לא יעשה זאת עבורנו". המתיישבים מתכננים הקמת צוותי לוגיסטיקה ותחבורה לצד צוותי תקשורת וצוותים משפטיים שיפעלו בשטח, כשהצעדות ייערכו בסיועם של ראשי המועצות ויתבססו על ועדי המתיישבים בבנימין והשומרון.

ח"כ מיכאל בן ארי, מיוזמי המסמך, אמר היום כי "הגיע הזמן שההתיישבות ביהודה ושומרון תפסיק להיות שק חבטות של גורמים עוינים, אנשי שמאל קיצוני שיבואו לחרחר וממשלת ישראל שמפקירה את המתיישבים בשטח". לדבריו, "הגיע הזמן שניקח את היוזמה, נוביל, ננהיג ונעביר מסר, הן כלפי פנים והן כלפי העולם, כי ההתיישבות חיה וקיימת, והמתיישבים לא ימתינו בביתם להתקפות של האויב הערבי ולגזרות של הממשלה".