בהתיישבות מציבים יעד: מיליון תושבים ביו"ש ימנעו כל פינוי עתידי

ראשי ההתיישבות ביהודה ושומרון התכנסו לדיון שעסק, בין היתר, גם בחיזוק הלגיטימציה להתיישבות באזור. בני קצובר: "מיליון תושבים יבטיחו את קיומנו כאן, לא ניתן לעקור מיליון יהודים מביתם"

חדשות כיפה אורי פולק 15/02/12 10:43 כב בשבט התשעב

בהתיישבות מציבים יעד: מיליון תושבים ביו"ש ימנעו כל פינוי עתידי
תמונת אילוסטרציה ePublicist-cc-by-nd, צילום: תמונת אילוסטרציה ePublicist-cc-by-nd

ראשי ההתיישבות ביהודה ושומרון השתתפו אמש (ג') בכנס חזון ההתיישבות השני, במהלכו נידונו מגמות ויעדים בהתיישבות, בעיקר סביב כל אפשרות של פינוי עתידי - הן של מאחזים והן של יישובי קבע ביו"ש.

יו"ר ועד מתיישבי השומרון, בני קצובר, ציין בכנס "ההתיישבות התחילה מ-4 ישובים והיום עומדת על 150 ישובים, 100 מאחזים, ישיבות הסדר ועוד". לדבריו, "הבאת מיליון יהודים להתיישבות היא מהלך שישפיע גם על התודעה הלאומית, גם על ההשלמה ברחוב הערבי שלא ניתן להקים כאן ישות נוספת וגם על הויכוח בחברה הישראלית כיוון שלא ניתן לעקור מיליון יהודים מביתם".

"צריך לחדד את הויכוח בין היותנו מדינה דמוקרטית יהודית ולמדינה יהודית דמוקרטית. קודם כל יהודית אח"כ דמוקרטית", קבע קצובר בדבריו. לעמדתו הצטרף גם ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, שהדגיש כי "כל גדילה של השומרון מונעת את הגירוש הבא". לטענת מסיקה, "ככל שנבנה וככל שנגדל כך אנחנו מבטיחים שלא יהיה גוש קטיף 2. אנו נהפוך את השומרון למרכז החינוך של מדינת ישראל".

יוסי דגן, ראש היחידה האסטרטגית במועצה האזורית שומרון, טען בכנס כי לצד הפעילות להרחבת והעמקת ההתיישבות ביהודה ושומרון, על המועצות לפעול במקביל גם בשדה הקרב התקשורתי, על מנת להצדיק את קיומה של ההתיישבות, פיתוחה ושגשוגה. לטענת דגן, "תוך הבנה כי החברה הישראלית ניזונה מהתקשורת, עלינו למצוא ציר עוקף תקשורת על מנת להגיע אל העם".