בהתיישבות טוענים: המשטרה מונעת טיולים ביהודה ושומרון

מנהל בית ספר שדה כפר עציון, ירון רוזנטל, שיגר מכתב לשר החינוך בעקבות ביטול של מאות סיורי תלמידים ביהודה ושומרון, זאת בשל רפורמה חדשה של המשטרה, אשר אוספת נשקים מחברות האבטחה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 07/03/13 14:34 כה באדר התשעג

בהתיישבות טוענים: המשטרה מונעת טיולים ביהודה ושומרון
אתר בני עקיבא, צילום: אתר בני עקיבא

בעקבות רפורמה חדשה של משטרת ישראל, בתי ספר בארץ מבטלים טיולים שתוכננו באזור יהודה ושומרון - כך טוענים היום (ה‘) המתיישבים. במסגרת הרפורמה החדשה, המשטרה אוספת את הנשקים הארוכים מחברות האבטחה ובכך למעשה לא מאפשרת לבתי ספר לטייל באזורי יהודה ושומרון שבהם משרד החינוך דווקא החליט לאחרונה לעודד בהם טיולים.

כבר לפני כשנתיים, ביצעה משטרת ישראל רפורמה בכל הקשור לנשקי הקרבין שברשותם והחליטו לסגור את מחלקת הנשקים הארוכים במשטרה. מצב זה, הביא את חברות האבטחה להודיע לבתי הספר כי לא יוכלו לאבטח יותר טיולים ביהודה ושומרון.

מנהל בי"ס שדה כפר עציון, ירון רוזנטל, שיגר השבוע מכתב לשר החינוך גדעון סער, בעקבות ביטולי מאות סיורים באזור וואדי קלט, שומרון, חברון ובנימין וכל זאת בשל העובדה שמשטרת ישראל ביצעה רפורמה, ואספה את רישיונות הנשקים הארוכים של המבאטחים. ”לא ייתכן שחוסר התקשורת בין המשטרה, הצבא ומשרד החינוך יוביל לכך שכבר שנתיים מתבטלים מאות טיולים ביהודה ושומרון“, כתב רוזנטל, ”אחרי שנים של מאמץ להזכיר לעם ישראל שארץ ישראל לא נגמרת בקו הירוק וערש האומה נמצא דווקא ביהודה ושומרון רוצים בתי הספר לחזור לטייל בארץ ישראל הגדולה אולם המערכת הפקידותית של הגופים הממשלתיים מונעת זאת מהם“.

לדבריו, ”בחודש האחרון בוטלו טיולים שהיו אמורים להיערך בוואדי קלט של בית ספר אליאנס רמת אביב, אורט כרמים ערד ועוד בתי ספר שבעבר לא היו מעלים על הדעת לטייל באזורים הללו. אני קורה לשר החינוך שזיקתו לאזורים הללו גדולה וברורה שיפעיל את כל כובד משקלו לפתרון הבעיה“.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן