בהתיישבות זועמים על הדחת סא"ל אייזנר

"המשפט שנעשה לאייזנר הוא חרפה לפרקליטות, לצה"ל ולמדינת ישראל", אמר בני קצובר, יו"ר ועד מתיישבי השומרון, שטען כי "בפרקליטות הצבאית שכחו שהם אמורים להגן על קציני צה"ל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/09/13 00:38 כט באלול התשעג

בהתיישבות זועמים על הדחת סא"ל אייזנר
יחצ, צילום: יחצ

בהתיישבות מתחו הערב ביקורת חריפה על הדחתו של סא"ל שלום אייזנר מצה"ל, האשמתו בחריגה מסמכות והתנהגות בלתי הולמת והטלת עבודות שירות על מי שהם מכנים "קצין ערכי ומצטיין". בני קצובר, יו"ר ועד מתיישבי השומרון, תקף בחריפות את הפרקליטות הצבאית: "המשפט שנעשה לאייזנר הוא חרפה לפרקליטות, לצה"ל ולמדינת ישראל", אמר קצובר והוסיף כי נראה שבפרקליטות הצבאית שכחו שהם אמורים להגן על חיילי וקציני צה"ל מפני האויב ולא להפך.

"בין פעולה נחושה להשבת הסדר, כפי שביצע אייזנר, לבין בריחה מבישה, אין ספק איזו תמונה עדיפה. כנראה שלפרקליטות פחות חשוב מה היה ומה גרם לאירוע ויותר חשוב מה הוצג בתקשורת. מערכת הביטחון צריכה להשיב לחיילים את יכולת ההרתעה מול פורעים ואויבים", הוסיף קצובר.

בוועד מתיישבי השומרון מזכירים כי מיד לאחר פרסום פרשת אייזנר ערכו מקבץ אקראי של מקרים מהשנים האחרונות שלא זכו לחשיפה תקשורתית רחבה משלל תירוצים שונים.

"ראש הממשלה, הרמטכ"ל וכל פוליטיקאי זניח קפצו על העגלה התקשורתית וגינו בכל פה את סא"ל אייזנר למרות שהיה ברור שהסרט 'מבושל' ושהקצין נפצע על ידי אותו מפגין דקות קודם. תוך שעתיים הושעה הקצין ונפתחה בדיקה מידית שכצפוי נגמרה בהדחת קצין מצטיין מצה"ל", הוסיפו בוועד.

"כשמכים מתנחלים, לעומת זאת, המערכת עובדת בקצב אחר: בתחילה מח"ש לא מזהה את השוטר, אח"כ היא לא מוצאת עדים, אח"כ היא לא מוצאת ראיות, וכשמגישים להם את כל החומרים מן המוכן אז יש ערעורים ולעיתים אחרי שנים היא הפרקליטות מעמידה במקרה הטוב לדין משמעתי וקונסת או נוזפת".

בוועד מדגישים כי חלק נכבד מהשוטרים שמופיעים בסרטון שהכינו לאחר "פרשת אייזנר" עדיין משרתים בשירות פעיל במשטרה.

"הצביעות התקשורתית והציבורית זועקת לשמיים, במיוחד לאור העובדה ששוטרים שהורשעו עדיין משרתים בשירות פעיל", אומר שגיא קייזלר, מנכ"ל הוועד, "חשבנו שהסרטון יבהיר זאת ויקבע סטנדרט אחיד גם כשהמוכה הוא אנרכיסט מדנמרק וגם כשהמוכה הוא מתנחל אך כנראה שלא כך".