בהתיישבות דורשים החלת ריבונות ביו“ש בעקבות המהלך הפלסטיני

יו“ר מועצת יש“ע וראשי ועדי המתיישבים פנו לראש הממשלה בדרישה לנקיטה מיידית של צעדים מדיניים, נוכח ההכרזה הצפויה על הרשות הפלסטינית כעל ”מדינה משקיפה“ באו“ם. דיין: ”זו הכרזת מלחמה מדינית“

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 28/11/12 17:08 יד בכסלו התשעג

בהתיישבות דורשים החלת ריבונות ביו“ש בעקבות המהלך הפלסטיני
ארי בריגס, צילום: ארי בריגס

יו“ר מועצת יש“ע, דני דיין, פנה היום (ד') במכתב בהול לראש הממשלה בנימין נתניהו, בדרישה כי ינקוט צעדים מדיניים מידיים לאור ההכרזה הצפויה של האו“ם על הרשות הפלסטינית כ“מדינה משקיפה“ בעצרת האומות המאוחדות.

במכתב שהעביר דיין לראש הממשלה נתניהו, כתב יו“ר מועצת יש“ע כי בהתיישבות ”רואים בדאגה את חוסר התגובה הישראלית אל מול הצעד המתגרה של הרש"פ שכמוהו כהכרזת מלחמה מדינית על מדינת ישראל. טוב היה אם צעדי התגובה היו ידועים מראש ע"י הצד השני כדי להרתיעו מלנקוט בדרך זו“.

לדברי דיין, על הממשלה להחליט על צעדי תגובה למהלך החד-צדדי של הפלסטינים, לטובת האינטרס הישראלי. בין השאר מציע דיין הכרזה על סיפוח שטחי C לשטח ישראל, הכרזה על כך שישראל רואה בצעד הפלסטיני הפרה מוחלטת של כל ההסכמים הקיימים ואימוץ דו"ח השופט אדמונד לוי. לטענת יו“ר מועצת יש“ע, ”רק נקיטת צעדים מסוג זה יבהירו שישראל נחושה שידה תהיה על העליונה במערכה המדינית שנכפתה עליה“.

("הכרזת מלחמה מדינית על ישראל", דני דיין. צילום: ויקיפדיה עברית)

גם בועד מתיישבי השומרון ובנימין מציעים לנקוט צעדים חד-צדדיים בעקבות המהלך הפלסטיני. במכתב לחברי הכנסת של מפלגת ”הליכוד ביתנו“, עליו חתומים יו"ר ועד מתיישבי השומרון, בני קצובר ויו"ר ועד מתיישבי בנימין, איציק שדמי, מציעים השניים לממשלת ישראל לנקוט במספר פעולות בתגובה להצבעה באו"ם. "נדמה לנו כי מן הראוי בעת כזאת לנקוט בשורת צעדים נוספים כמו גם לתקן את כל העוולות כלפיי ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון, כגון אימוץ דו"ח אדמונד לוי, חידוש הקמת יישובים חדשים וחידוש תנופת הבנייה הממלכתית (שכידוע הופסקה לחלוטין בשנים האחרונות), הפשרת כל תוכניות המתאר ליישובים הקיימים, שיבה לחומש והשוואת קבר יוסף לתנאים הנהוגים במערת המכפלה", מציעים השניים.

קצובר ציין היום כי ”ההצבעה באו"ם זוהי ההפרה המי יודע כמה של הסכמי אוסלו. הגיע הזמן שממשלת ישראל תנקוט בצעדים שיבהירו לעולם כי יש לכך מחיר. במקום לאיים הגיע הזמן לקיים. ישראל פספסה מספיק הזדמנויות להחזיר את המצב לקדמותו ולמנוע אסון מדיני מתגלגל. עכשיו זו הזדמנות נוספת ואני מקווה שחברי הכנסת של הליכוד ובראשם ראש הממשלה ושר החוץ ינצלו את ההזדמנות על מנת לממשה".