בהר הזיתים שוקלים להקים כוח מתנדבים לאבטחת המתחם

פרסום ראשון: על רקע האלימות הערבית בהר הזיתים, שוקל יו"ר מועצת בתי העלמין, להקים מערך מתנדבים בשם 'משמר הר הזיתים'. אם מאמצי המשטרה לבלום האלימות לא יעבדו יקודם המהלך

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/11/14 14:40 י בחשון התשעה

בהר הזיתים שוקלים להקים כוח מתנדבים לאבטחת המתחם
אריה קינג, צילום: אריה קינג

הרב הלל הורביץ, יו"ר מועצת בתי העלמין, שוקל להקים מערך מתנדבים לאבטחת המבקרים בהר הזיתים בשם 'משמר הר הזיתים', בעקבות העליה באלימות מצד פורעים ערביים בחודשים האחרונים, כך נודע ל'כיפה'.

על פי דו"ח של היחידה לאבטחת מזרח ירושלים, העוסק במתחם הר הזיתים, שפורסם בעלון השבת שביעי, בחודש ספטמבר בלבד היו 398 אירועים במתחם, הכוללים אירועי ירי, יידויי אבנים מדי כמה שעות, בקבוקי תבערה שיודו לעבר כוחות הביטחון ועוד. על פי הדו"ח 233 אירועים שכוללים זריקות אבנים וגם בקבוקי תבערה נעשו, כך על פי הדיווחים, על ידי נערים, חלקם רעולי פנים, מגיל 6 עד 17. בנוסף, בחודשים האחרונים אירעו מספר פעמים חילולי מצבות בחלקת חסידות גור וחלקות נוספות במתחם.

היום (ב') מספר הרב הלל הורביץ, יו"ר מועצת בתי העלמין, ל'כיפה' כי אם אכן האירועים האלימים ימשיכו, ישקלו במועצת בתי העלמין להקים מערך מתנדבים על מנת להתמודד עם גל האלימות. עם זאת, מבהיר הרב הורביץ, כי בשבוע שעבר מאז ניסיון ההתנקשות ביהודה גליק, ניכר כי משטרת ישראל עושה מאמצים משמעותיים על מנת למגר את התופעה כך שייתכן שלא יהיה צורך בהקמת מערך מתנדבים שכזה. “נפגשנו אתמול עם מפקד המחוז והמפכ"ל והם סיפרו על ההתקדמות. אני מקווה שהשאיפות שהם מציגים אכן יקרו בשטח. כרגע בוודאי שיש יותר כוחות משטרה ושיפור בכוח האדם, אבל השאלה היא כמה יישארו אחרי שהגל הזה יגמר. השאלה הגדולה היא האם תהיה מדיניות של הרתעה, ענישה ואכיפה, שיגרמו לתחושת הביטחון לחזור להר".

לא מדובר בכוח משטרתי אלא בכוח עזר, מדגיש הרב הורביץ, "ואני מקווה שלא נצטרך להקים את המשמר ושהמשטרה תעצור את האלימות. בחודשים האחרונים ראיתי כיצד המשטרה לא מצליחה להתמודד עם תופעות האלימות. הר הזיתים הוא כיום נקודת תורפה וחייבים להפסיק להסתכל עליו כך. אין שום סיבה שבהר הזיתים לא ילכו יהודים בבטחה ביום ובלילה. חייבים החלטה נחושה למגר את הטרור ועד עכשיו המשטרה לא עשתה מספיק. אני ממתין כרגע בתקווה לסדר חדש בירושלים ולבשורות טובות, ואם הדבר לא יקרה נקים את המערך".