בהוראת משרד הביטחון: היישוב רמת מגרון נהרס פעם נוספת

כוחות משטרה רבים הרסו מבנים ואוהלים במקום, לאחר עימות עם המתיישבים – שחלקם נעצרו. יו"ר ועד מתיישבי בנימין: "נמשיך ליישב הארץ, למרות המכשולים"

חדשות כיפה אורי פולק 29/06/11 15:16 כז בסיון התשעא

בהוראת משרד הביטחון: היישוב רמת מגרון נהרס פעם נוספת
ועד מתיישבי בנימין, צילום: ועד מתיישבי בנימין

כוחות הביטחון פינוי היום (ד'), פעם נוספת, את היישוב "רמת מגרון" הסמוכה ליישוב מגרון שבחבל בנימין. כוחות משטרה רבים הגיעו למקום בשעות הבוקר בליווי כלים כבדים וביצעו הריסה של חמישה מבנים ושני אוהלים שהיו במקום.

הכוחות נתקלו בהתנגדותם של מספר צעירים שהתעמתו עם הכוחות, במהלכן חלק מהצעירים נעצרו. שתי נערות הובאו למעצר. עם תום הפינוי, שארך פחות משעה, נפרסו עשרות שוטרים על דרכי הגישה למקום כדי למנוע חזרתם של הצעירים אל היישוב. כזכור, היישוב נהרס והוקם מחדש מספר פעמים על ידי המתיישבים.

הריסת היישוב בוצעה בהמשך להוראת משרד הביטחון מתחילת החודש, שקבע כי יש להרוס את היישוב בתוך 45 ימים. מתגובת המדינה לבג"ץ עולה כי שלושה בתים נבנו באופן לא חוקי ביישוב, על קרקע פלסטינית. תשובת משרד הביטחון ניתנה בהמשך לעתירה שהגיש ארגון "יש דין", בדרישה להרוס את המקום.

יו"ר ועד מתיישבי בנימין, איציק שדמי, אמר היום לכיפה כי "ההרס היום ברמת מגרון הוא המשך ישיר לביזוי הרב ליאור ולמאבק המתנהל כנגד התורה ומתיישבי הארץ שאינם מוותרים על עקרונותיהם. לצערם של אנשי הפרקליטות והמשטרה העושים איפה ואיפה באכיפת החוק, שום צעד שכזה לא ירפה את ידינו מלממש את אמונתנו ואנו נמשיך ביתר שאת ביישובה של הארץ למרות המכשולים והקשיים".