בהוראת מנדלבליט: 30% נשים במועצות הדתיות

רק בשבוע שעבר הורה בג"ץ על מינוי אשה לתפקיד סמנכ"ל בתי הדין הרבניים. היועמ"ש ממשיך באותו הקו ורוצה להבטיח ייצוג נשי גם במועצות הדתיות של לפחות 30%

חדשות כיפה משה ויסטוך 09/08/16 09:28 ה באב התשעו

בהוראת מנדלבליט: 30% נשים במועצות הדתיות
דוברות המועצה הדתית ירושלים, צילום: דוברות המועצה הדתית ירושלים

היועמ"ש, אביחי מנדלבליט, הורה בימים האחרונים למשרד הדתות לפעול כך שמספר הנשים המועסקות במועצות הדתיות יעמוד על לפחות 30%. כך נחשף היום בגלי צה"ל. כיום מהוות הנשים כ 4% בלבד מכלל העובדים במועצות, כך עולה מנתונים של עמותת 'חדו"ש'.

אין זו הפעם הראשונה שהסוגיה עולה לסדר היום. בממשלה הקודמת ניסתה ח"כ עליזה לביא מיש עתיד לקדם חקיקה שתחייב את המועצות הדתיות להעסיק בשורותיהן נשים בשיעור של לפחות 50%.

כזכור, בשבוע שעבר הורה בג"ץ למשרד הדתות לפעול למינוי אשה לתפקיד סמכ"ל בתי הדין הרבניים, כשבעתיד יתחדש הדיון על העתירה למנות אשה גם לתפקיד המנכ"ל.

[embed]

]

בהודעה משותפת של הארגנים שדחפו למהלך (נאמני תורה ועבודה, שתיל ואדווה) נמסר: "אנו מברכים על כך שלפי הפרסום מתעתד היועץ המשפטי לממשלה להנחות את השר לשירותי דת למנות 30% נשים בכל הרכב של המועצות הדתיות. זוהי תוצאה ישירה של הפעילות המשותפת של הארגונים שלנו לקדם את הייצוג הנשי ולשפר את הליכי הבחירה במועצות הדתיות. אין ספק כי במידה ותתממש מדובר בבשורה של ממש לצרכני ובעיקר צרכניות שירותי הדת בישראל. אנו קוראים לשר לשירותי דת לא להמתין להנחיות היועמ"ש וכבר להביא למינוי כל המועצות הדתיות שטרם נבחרו עם ייצוג הולם לנשים, לרבות בחירת נשים לתפקידי יו"ר המועצה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן